نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  - , شماره  37 ; از صفحه 32 تا صفحه 48 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه ي عامل هاي آموزشي با سبك هاي يادگيري دانشجويان كشاورزي دانشگاه تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* بنیاد دانش نامه نگاری ایران
 
چکیده: 
ارزيابي سبك يادگيري دانشجويان و دانستن اين كه آنان چگونه ياد مي گيرند و استفاده از روش هاي تدريس مناسب براي بهبود كيفيت يادگيري آنان اهميت زيادي دارد. هدف اين پژوهش، بررسي رابطه ي عامل هاي آموزشي با سبك هاي يادگيري دانشجويان كشاورزي دانشگاه تهران بود. اين پژوهش از نوع كاربردي است و جامعه آماري آن را دانشجويان گرايش هاي كشاورزي دانشگاه تهران (N=1300) تشكيل دادند كه 300 تن از آنان با استفاده از روش نمونه گيري طبقه اي متناسب به عنوان نمونه تعيين و انتخاب شدند. از پرسشنامه، شامل ويژگي هاي فردي و تحصيلي و شاخص سبك هاي يادگيري سولمان و فيلدر به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد. قابليت اعتماد شاخص سبك يادگيري با استفاده از آزمون همتاي وارك تاييد شد و براي تاييد روايي و پايايي ساير بخش هاي پرسشنامه به ترتيب از نظر متخصصان و محاسبه پايايي مركب استفاده شد. نتايج نشان دادند كه از نظر بعد پردازش، 60 درصد از دانشجويان داراي سبك يادگيري فعال، به لحاظ بعد دريافت، 55 درصد از سبك يادگيري شهودي، از نظر بعد ارايه، 56.7 درصد داراي سبك يادگيري شفاهي و به لحاظ بعد درك و فهم، 58.3 درصد از دانشجويان داراي سبك يادگيري مرحله گرا بودند. محاسبه ي همبستگي اسپيرمن نشان داد كه بين سبك هاي يادگيري و به كارگيري روش هاي تدريس و منبع هاي درسي (به استثناي جزوه درسي)، در مورد دانشجويان فعال- تفكرگرا و كتاب درسي و تركيبي از منبع ها در مورد دانشجويان حسي گرا- شهودي رابطه ي معني داري وجود ندارد. نتيجه ي آزمون من وايت ني گوياي آن بود كه تفاوت معني داري بين سبك يادگيري دانشجويان بر پايه جنس و مقطع تحصيلي وجود ندارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حجازی، س.، و رضایی، م. (1395). رابطه ی عامل های آموزشی با سبک های یادگیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, -(37), 32-48. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=307446



Vancouver : کپی

حجازی سیدیوسف، رضایی مسعود. رابطه ی عامل های آموزشی با سبک های یادگیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. 1395 [cited 2022August13];-(37):32-48. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=307446



IEEE : کپی

حجازی، س.، رضایی، م.، 1395. رابطه ی عامل های آموزشی با سبک های یادگیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, [online] -(37), pp.32-48. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=307446.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 127 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی