برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1396 , دوره  12 , شماره  39 ; از صفحه 95 تا صفحه 121 .
 
عنوان مقاله: 

اثر درگيري ذهني بر قصد بازديد مجدد گردشگران داخلي در مقايسه با گردشگران بين المللي (مطالعه موردي شهر تهران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه اقتصاد مدیریت، دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 

در محيط فرارقابتي کنوني بازاريابان مقاصد گردشگري، بايستي بر برندسازي و عوامل تشکيل دهنده برند مقصد گردشگري توجه ويژه اي نمايند. از آنجايي که توجه و درگيري ذهني، انتخاب و قصد بازديد از عناصر اساسي در ساختار برند گردشگري مي باشد، هر گونه تغيير در اين عناصر مي تواند در تقاضاي بازديد مجدد حائز اهميت باشد. در اين پژوهش به بررسي اثر درگيري ذهني پايدار گردشگري در قصد بازديد مجدد گردشگران داخلي در مقايسه با گردشگران بين المللي با تاثير و بدون تاثير متغيرهاي واسطه (آگاهي از برند، تصوير برند، کيفيت درک شده برند و وفاداري به برند) پرداخته  شده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردي و از نظر روش تحقيق در زمره ي تحقيقات توصيفي پيمايشي قرار مي گيرد. جامعه آماري پژوهش، گردشگران بين المللي و داخلي شهر تهران مي باشد. تحليل هاي آماري نيز با استفاده از نرم افزار اس، پي اس، اس و آموس انجام و در آزمون تحليل مسير فرضيه ها نيز از روش بوت استراپ استفاده  شده است. يافته ها پژوهش حاکي از آن است که درگيري پايدار ذهني گردشگر بر قصد بازديد گردشگران داخلي با تاثير متغيرهاي واسطه اثرگذار مي باشد و درگيري پايدار ذهني گردشگر بر قصد بازديد مجدد گردشگران بين المللي با تاثير و بدون متغيرهاي واسطه تاثير مثبت و معناداري دارد در واقع بازديد مجدد از مقصد گردشگري شهر تهران مستلزم توجه به آگاهي از برند، تصوير برند، کيفيت برند مقصد، وفاداري به برند مقصد و درگيري پايدار گردشگري است. اين عوامل داراي روابط متقابل بوده و اثر آن ها در بين گردشگران داخلي با گردشگران خارجي متفاوت است. بنابراين بازاريابي و استراتژي برندسازي براي گردشگران داخلي بايد متفاوت از برندسازي براي گردشگران بين المللي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

شیرمحمدی، ی.، و دارابی، غ.، و هاشمی باغی، ز. (1396). اثر درگیری ذهنی بر قصد بازدید مجدد گردشگران داخلی در مقایسه با گردشگران بین المللی (مطالعه موردی شهر تهران). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی), 12(39), 95-121. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=306940



Vancouver : کپی

شیرمحمدی یزدان، دارابی غزاله، هاشمی باغی زینب. اثر درگیری ذهنی بر قصد بازدید مجدد گردشگران داخلی در مقایسه با گردشگران بین المللی (مطالعه موردی شهر تهران). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی). 1396 [cited 2021April19];12(39):95-121. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=306940



IEEE : کپی

شیرمحمدی، ی.، دارابی، غ.، هاشمی باغی، ز.، 1396. اثر درگیری ذهنی بر قصد بازدید مجدد گردشگران داخلی در مقایسه با گردشگران بین المللی (مطالعه موردی شهر تهران). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی), [online] 12(39), pp.95-121. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=306940>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 110 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی