برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1396 , دوره  6 , شماره  3 ; از صفحه 179 تا صفحه 186 .
 
عنوان مقاله: 

سنجش ميزان آمادگي يادگيري الکترونيکي در دانشگاه علوم پزشکي البرز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی البرز، کرج، ایران
 
چکیده: 
زمينه و هدف: در محيط متلاطم و پوياي کنوني، سازمان ها مزيت رقابتي خود را در کسب اطلاعات نوين و دانش تخصصي مي دانند و همگامي با تغيير و تحولات محيطي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. يکي از مهم ترين مباحث سازماني در اين محيط پويا در چارچوب اهميت دانش سازماني، يادگيري است. درواقع سازمان يادگيرنده همزمان با تغييرات محيطي خود را با آن تطبيق و بهره وري خود را افزايش مي دهد. يکي از ابزارهايي که باعث اين امر مي گردد، سيستم هاي يادگيري الکترونيکي است. درواقع اين سيستم ها باعث مي شوند که کارکنان در طول کار راهه شغلي خود بتوانند مهارت و دانش خود را به روز نمايند. الزامات استفاده از اين ابزار، سنجش آمادگي سازمان براي پياده سازي آن است. در پژوهش حاضر به بررسي آمادگي دانشگاه علوم پزشکي البرز جهت پياده سازي اين نوع يادگيري پرداخته شده است. روش بررسي: اين پژوهش ماهيتي توصيفي داشته و از نوع تحليل همبستگي است، از منظر هدف، پژوهشي کاربردي است که در يک سازمان به صورت مطالعه موردي به کمک ابزار پرسشنامه انجام گرفته است. جامعه آماري پژوهش 987 نفر از مديران و کارکنان است و نمونه آماري برابر با 272 نفر است. جمع آوري داده ها در يک مرحله و توسط پژوهشگر انجام گرفت و پس ازآن داده ها با استفاده از آمار توصيفي و استنباطي در نرم افزار SPSS مورد تجزيه وتحليل قرار گرفت.يافته ها: نتايج حاکي از آن است که سازمان مذکور در حالت کلي آمادگي لازم براي توسعه اين سيستم ها را دارا است. براي توسعه موفق سيستم يادگيري الکترونيکي به سازمان مذکور توصيه مي گردد تا در دو بعد حمايت سازماني و مالي، سياست ها و استراتژي هاي مناسبتري را پياده سازي نمايد.نتيجه گيري: دانشگاه علوم پزشکي البرز آمادگي لازم براي پياده سازي يادگيري الکترونيکي دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

دهقان طرزجانی، م.، و علیشیری، ن. (1396). سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی البرز. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز, 6(3), 179-186. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=306376



Vancouver : کپی

دهقان طرزجانی محمدحسین، علیشیری نیلوفر. سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی البرز. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز. 1396 [cited 2021December07];6(3):179-186. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=306376



IEEE : کپی

دهقان طرزجانی، م.، علیشیری، ن.، 1396. سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی البرز. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز, [online] 6(3), pp.179-186. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=306376.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 93 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی