برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1395 , دوره  6 , شماره  1 ; از صفحه 77 تا صفحه 88 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش مهارت هاي ارتباطي بر سبک هاي حل تعارض سازنده و غير سازنده در نامزدها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه محقق اردبیلی
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تاثير آموزش مهارت هاي ارتباطي بر سبک حل تعارض سازنده و غيرسازنده در نامزدها بود. پژوهش حاضر نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون-پس آزمون و با گروه کنترل اجرا شد. جامعه اين پژوهش شامل کليه نامزدهايي بود که در سال 1394 به مرکز بهزيستي شهر اردبيل مراجعه کرده بودند، که از ميان اين افراد با استفاده از روش نمونه گيري داوطلبانه، 30 نامزد انتخاب و به طور تصادفي در گروه هاي آزمايش (15 زوج) و گروه کنترل (15 زوج) جايگزين شدند. شرکت کننده هاي گروه آزمايش، طي هفت جلسه، تحت آموزش مهارت هاي ارتباطي قرار گرفتند. گروه هاي آزمايش و کنترل در مراحل پيش آزمون و پس آزمون به پرسشنامه سبک هاي حل تعارض رحيم پاسخ دادند. داده ها با استفاده از روش آماري کوواريانس و نرم افزار آماري 21- SPSS تحليل شدند. نتايج نشان داد که نامزدهاي گروه آزمايش نسبت به نامزدهاي گروه کنترل از سبک هاي حل تعارض سازگارانه بهتر و از سبک هاي حل تعارض ناسازگارانه کمتري استفاده کردند. بنابر اين، آموزش مهارت هاي ارتباطي در مراحل پيش از ازدواج براي جوانان به منظور ارتقاي کيفيت زندگي زناشويي، اهميت بسزايي دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 108
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی