برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1395 , دوره  7 , شماره  17 ; از صفحه 95 تا صفحه 106 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي تلفيق روش آموزش چند حسي و يکپارچگي حسي بر علايم اختلال خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد، واحد تهران مرکز
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، تعيين اثربخشي تلفيق روش آموزش چند حسي و تمرينات يکپارچگي حسي بر علائم اختلالات خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدايي بود. پژوهش از نوع نيمه آزمايشي، با طرح پيش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود، که در آن شرکت کنندگان پژوهش، به صورت نمونه در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمايش و گواه قرار گرفتند. ابزار اندازه گيري شامل، دو آزمون محقق ساخته املا و آزمون خواندن (نما) بود. گروه آزمايش تحت مداخله برنامه تمرينات يکپارچگي حسي و روش آموزش چند حسي قرار گرفتند، ولي آزمودني هاي گروه گواه مداخله اي در يافت نکردند. نتايج آزمون با استفاده از نرم افزار آماري spss و با روش تحليل کواريانس انجام شد. و نشان داد، ميانگين نمرات پس آزمون خواندن و نوشتن گروه آزمايش بيشتر از ميانگين نمرات پس آزمون خواندن و نوشتن گروه گواه است. در مجموع يافته هاي به دست آمده در اين پژوهش به وضوح حاکي از آن بود، که به کارگيري برنامه تلفيقي آموزش چند حسي و تمرينات يکپارچگي حسي بر بهبود علائم اختلال خواندن (درک متن و کاهش خطاهاي خواندن) و اختلال نوشتن (حافظه شنيداري، حافظه ديداري، حساسيت شنيداري، دقت و مشکلات آموزشي) دانش آموزان گروه آزمايش تاثير داشته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

استکی، م.، و کوچک انتظار، ر.، و زادخوت، ل. (1395). اثربخشی تلفیق روش آموزش چند حسی و یکپارچگی حسی بر علایم اختلال خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدایی. توانمند سازی کودکان استثنایی, 7(17), 95-106. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=305271



Vancouver : کپی

استکی مهناز، کوچک انتظار رویا، زادخوت لیلی. اثربخشی تلفیق روش آموزش چند حسی و یکپارچگی حسی بر علایم اختلال خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدایی. توانمند سازی کودکان استثنایی. 1395 [cited 2021September20];7(17):95-106. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=305271



IEEE : کپی

استکی، م.، کوچک انتظار، ر.، زادخوت، ل.، 1395. اثربخشی تلفیق روش آموزش چند حسی و یکپارچگی حسی بر علایم اختلال خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدایی. توانمند سازی کودکان استثنایی, [online] 7(17), pp.95-106. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=305271.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 636 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی