برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تير 1396 , دوره  24 , شماره  157 ; از صفحه 90 تا صفحه 98 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي برنامه آموزش مديريت والدين در بهبود نشانگان اختلال نقص توجه-بيش فعالي کودکان مبتلا به صرع: مطالعه موردي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
 
چکیده: 
زمينه و هدف: شيوع مشکلات رفتاري در کودکان مبتلا به صرع بيشتر از کودکان مبتلا به بيماري هاي مزمني است که سيستم عصبي مرکزي را درگير نمي کند. همبودي بيماري صرع و اختلال نقص توجه- بيش فعالي (Attention Deficit Hyperactivity Disorder-ADHD) در کودکان داراي اختلال تشنج شايع است. هدف پژوهش حاضر، بررسي اثربخشي برنامه آموزش مديريت والدين به عنوان رويکردي براي درمان مشکلات رفتاري کودک، بر بهبود نشانگان ADHD درکودکان مصروع است. روش کار: اين پژوهش در چارچوب طرح تجربي تک آزمودني و با استفاده از طرح خط پايه چندگانه اجرا شد. والدين دوکودک مصروع با اختلال ADHD انتخاب و آموزش هاي لازم طي 9 جلسه ارائه گرديد. تشخيص و ميزان تاثير برنامه آموزش مديريت والدين بر روي اختلال ADHD کودکان با پرسش نامه CSI-4 ارزيابي شد. يافته ها: باتوجه به تجزيه و تحليل بصري نتايج پرسش نامه مذکور، اثربخشي برنامه آموزش مديريت والدين در بهبود نشانگان اختلال نقص توجه-بيش فعالي هر آزمودني به صورت باليني نمايان بود. نتيجه گيري: نتايج بررسي، تاثيرمثبت برنامه آموزش مديريت والدين در رفتار کودک داراي اختلال مذکور را نشان مي دهد. براين اساس، افزايش مهارت هاي کنترلي والدين و بهبود شيوه کلي تعامل والد-کودک منجربه مهارخشم از سوي والدين و کاهش چشمگير در پرخاشگري و مشکلات رفتاري کودک مي گردد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بیرامی، م.، و عبدالهی، ا.، و هاشمی نصرت آباد، ت. (1396). اثربخشی برنامه آموزش مدیریت والدین در بهبود نشانگان اختلال نقص توجه-بیش فعالی کودکان مبتلا به صرع: مطالعه موردی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران), 24(157), 90-98. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=304860



Vancouver : کپی

بیرامی منصور، عبدالهی الناز، هاشمی نصرت آباد تورج. اثربخشی برنامه آموزش مدیریت والدین در بهبود نشانگان اختلال نقص توجه-بیش فعالی کودکان مبتلا به صرع: مطالعه موردی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران). 1396 [cited 2021December06];24(157):90-98. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=304860



IEEE : کپی

بیرامی، م.، عبدالهی، ا.، هاشمی نصرت آباد، ت.، 1396. اثربخشی برنامه آموزش مدیریت والدین در بهبود نشانگان اختلال نقص توجه-بیش فعالی کودکان مبتلا به صرع: مطالعه موردی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران), [online] 24(157), pp.90-98. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=304860.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 262 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی