برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1396 , دوره  5 , شماره  4 ; از صفحه 110 تا صفحه 124 .
 
عنوان مقاله: 

مروري بر آزمون هاي رفتاري ارزيابي حافظه و يادگيري در موش صحرايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: حافظه يک فرايند ذهني بنيادي است و بدون حافظه ما قادر به هيچ چيز بجز رفتارهاي کليشه اي و رفلکس هاي ساده نيستيم. اختلالات حافظه به دنبال آسيب سر، سکته و بيماري هاي تحليل برنده عصبي و روانشناختي شايع مي باشد. يادگيري و حافظه يکي از موضوعات مهمي است که در زمينه علوم اعصاب مورد مطالعه قرار گرفته است. با در نظر داشتن مسائل اخلاقي، انسان ها به ندرت به عنوان مدل تحقيقاتي در تحقيقات پزشکي مورد استفاده قرار مي گيرند. بنابراين، آزمون هاي آزمايشگاهي متعددي طراحي شده است که اختلالات يادگيري و حافظه در حيوانات را به منظور يافتن راهبردهاي درمان موثر ارزيابي کند. هدف از اين مطالعه مروري ارزيابي رايج ترين آزمون هاي مورد استفاده جهت يادگيري و حافظه در موش هاي صحرايي از جمله: آزمون هاي فيلد باز، عادت کردن، ماز Y شکل، آزمون اجتنابي بازدارنده غيرفعال، اجتنابي پايين آمدن از سکو، ماز آبي موريس، آزمون اجتنابي فعال، ماز شعاعي هشت بازويي و آزمون تشخيص اشياء جديد بود. نتيجه گيري: جهت ارزيابي انواع متفاوت حافظه (وابسته به عملکرد و طول مدت ماندگاري) آزمون هاي متعددي طراحي شده است. آزمون هاي رفتاري در زمينه يادگيري و حافظه براي بهبود درک ما از پردازش اطلاعات در مغز سالم و آسيب ديده همچنين جنبه هاي فيزيولوژيکي و رواني اختلالات حافظه مفيد بوده اند. اين ممکن است جهت طراحي درمان هاي جديد براي اختلالات يادگيري و حافظه در بيماران با اختلالات عصبي مفيد باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زواری، ف.، و کریم زاده، ف. (1396). مروری بر آزمون های رفتاری ارزیابی حافظه و یادگیری در موش صحرایی. علوم اعصاب شفای خاتم, 5(4), 110-124. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=304432



Vancouver : کپی

زواری فهیمه، کریم زاده فریبا. مروری بر آزمون های رفتاری ارزیابی حافظه و یادگیری در موش صحرایی. علوم اعصاب شفای خاتم. 1396 [cited 2021October17];5(4):110-124. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=304432



IEEE : کپی

زواری، ف.، کریم زاده، ف.، 1396. مروری بر آزمون های رفتاری ارزیابی حافظه و یادگیری در موش صحرایی. علوم اعصاب شفای خاتم, [online] 5(4), pp.110-124. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=304432.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 883 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی