برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1394 , دوره  12 , شماره  29 ; از صفحه 77 تا صفحه 91 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه مهارت مثبت انديشي با مهارتهاي اجتماعي در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرمسار، گرمسار، ایران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه ميان مهارت مثبت انديشي با مهارتهاي اجتماعي در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان در سال تحصيلي 95-94 انجام شده است. جامعه آماري پژوهش، دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان به تعداد 5774 نفر است که از اين ميان، با استفاده از نمونه گيري تصادفي خوشه اي، 361 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. پرسشنامه هاي مهارت مثبت انديشي اينگرام و ويسنيکي (1988) با پايايي 0.94 و مهارتهاي اجتماعي ماتسون (1983) با پايايي 0.86 به عنوان ابزار پژوهش مورد استفاده قرار گرفته اند. براي تجزيه و تحليل آماري، روش همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون به کار رفت و نتايج نشان داده است که دانش آموزاني با مهارتهاي اجتماعي بالا، مثبت انديشي بيشتر و با مهارتهاي اجتماعي پايين، مثبت انديشي کمتري دارند. همچنين تحليل فرضيات نشان داده که مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان از طريق مثبت انديشي آنها قابل پيش بيني است. در بررسي سوالات هم، ميانگين نمرات مثبت انديشي دانش آموزان به طور معناداري بالاتر از حد متوسط و ميانگين نمره هاي مهارت اجتماعي دانش آموزان به طور معناداري پايين تر از حد متوسط به دست آمده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علی محمدی، ع.، و شفیع زاده، ح. (1394). رابطه مهارت مثبت اندیشی با مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان. خانواده و پژوهش, 12(29), 77-91. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303777



Vancouver : کپی

علی محمدی علی، شفیع زاده حمید. رابطه مهارت مثبت اندیشی با مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان. خانواده و پژوهش. 1394 [cited 2021October27];12(29):77-91. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303777



IEEE : کپی

علی محمدی، ع.، شفیع زاده، ح.، 1394. رابطه مهارت مثبت اندیشی با مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان. خانواده و پژوهش, [online] 12(29), pp.77-91. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303777.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 326 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی