برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1394 , دوره  12 , شماره  27 ; از صفحه 7 تا صفحه 25 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير ميزان وابستگي به اينترنت بر مهارتهاي اجتماعي در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسي و مقايسه تاثير وابستگي به اينترنت بر مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان مدارس هوشمند و عادي انجام گرفته است.جامعه آماري شامل دانش آموزان مدارس هوشمند و عادي شهر تهران است که تعداد آنها در سال تحصيلي 94-93، 599659 نفر بوده است. تعداد نمونه پژوهش طبق فرمول کوکران 384 نفر محاسبه شد که به 400 نفر افزايش داده شد و به شيوه خوشه اي چند مرحله اي انتخاب گرديد. نخست شهر تهران به پنج ناحيه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تقسيم شد و از هر منطقه يک مدرسه هوشمند و يک مدرسه عادي به صورت تصادفي انتخاب شد. سپس از هر مدرسه به صورت تصادفي کلاسها و دانش آموزاني انتخاب شدند و پرسشنامه ها ميان آنان توزيع شد. يافته ها بااستفاده از آزمون آناليز واريانس چند سويه تحليل شدند. نتايج حاصل از تحليل يافته هاي پژوهش نشان داد که ميزان مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان در مدارس هوشمند و عادي تفاوت قابل ملاحظه اي ندارد، در حالي که ميزان مهارتهاي اجتماعي دختران از پسران مورد مطالعه بيشتر است. اين موضوع در هردوگروه دانش آموزان مدارس هوشمند و عادي صدق مي کند.همچنين يافته ها مويد آن است که دانش آموزان وابسته و غيروابسته به اينترنت ازلحاظ مهارتهاي اجتماعي تفاوت معنادار دارند، يعني مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان وابسته بيشتر است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

تاجیک اسماعیلی، س.، و اردکانیان، ر. (1394). بررسی تاثیر میزان وابستگی به اینترنت بر مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی. خانواده و پژوهش, 12(27), 7-25. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303730



Vancouver : کپی

تاجیک اسماعیلی سمیه، اردکانیان رضا. بررسی تاثیر میزان وابستگی به اینترنت بر مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی. خانواده و پژوهش. 1394 [cited 2021August02];12(27):7-25. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303730



IEEE : کپی

تاجیک اسماعیلی، س.، اردکانیان، ر.، 1394. بررسی تاثیر میزان وابستگی به اینترنت بر مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی. خانواده و پژوهش, [online] 12(27), pp.7-25. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303730.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 193 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی