برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه شناخت اجتماعي کودکان دختر خانواده هاي تک فرزند و چند فرزند 5 و 7 ساله شهر اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه لرستان
 
چکیده: 

مقدمه: اين پژوهش با هدف مقايسه شناخت اجتماعي در بين کودکان دختر خانواده هاي تک فرزند و چند فرزند شهر اصفهان که در دامنه سني 7-5 سال قرار داشتند، صورت گرفت.
روش: اين پژوهش کاربردي از نوع علي مقايسه اي بود. جامعه آماري پژوهش کليه کودکان دختر 7-5 ساله شهر اصفهان در سال 1393 بود. بدين منظور 80 کودک دختر (40 نفر از خانواده هاي تک فرزند و 40 نفر از خانواده هاي چند فرزند) با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي خوش ه اي انتخاب شدند و با استفاده از تکاليف شناخت اجتماعي مورد بررسي قرار گرفتند.
يافته ها: نتايج نشان داد شناخت اجتماعي در کودکان خانواده هاي چند فرزند بيشتر از خانواده هاي تک فرزند بود (
P<0.01). شناخت اجتماعي در کودکان 7 ساله بيشتر از کودکان 5 ساله بود (P<0.05). بين کودکان بر اساس ترتيب تولد (فرزند اول، وسط و آخر) از لحاظ ميزان شناخت اجتماعي تفاوت معناداري مشاهده نشد.
نتيجه گيري: با توجه به نتايج حاصله توجه به الگوي تفاوت هاي خانوادگي در ارتباطات و تعاملات موثر بر شکل گيري شناخت اجتماعي احساس مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 135
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی