برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1395 , دوره  13 , شماره  33 ; از صفحه 43 تا صفحه 60 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش مهارتهاي مثبت انديشي بر انگيزش پيشرفت دانش آموزان دختر دوره دوم آموزش متوسطه مدارس غيرانتفاعي منطقه 5

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
 
چکیده: 
پژوهش حاضر با هدف تعيين اثربخشي آموزش مهارتهاي مثبت انديشي بر ميزان انگيزش پيشرفت دانش آموزان دوره دوم متوسطه مدارس غيرانتفاعي منطقه 5 شهر تهران صورت گرفته است. نوع پژوهش، شبه آزمايشي با طرح پيش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه اين پژوهش را همه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه مدارس غيرانتفاعي آموزش و پرورش منطقه 5 شهر تهران تشکيل داده اند. از اين جامعه يک مدرسه به روش نمونه گيري در دسترس و از آن مدرسه، دو کلاس متوسطه با روش تصادفي انتخاب شده است. در اين پژوهش به منظور سنجش انگيزش پيشرفت، پرسشنامه هرمنس به کار رفته است. براي اجراي پژوهش نخست از هر دو گروه پيش آزمون گرفته شده، سپس هشت جلسه 90 دقيقه اي مثبت انديشي براي گروه آزمايش ارائه شده است اما براي گروه کنترل هيچ گونه مداخله اي صورت نگرفته است. پس از پايان آموزش براي گروه آزمايش، از هر دو گروه پس آزمون انگيزش پيشرفت تحصيلي به عمل آمد. به اين ترتيب داده هاي موردنياز پژوهش گرد آوري شدندو با آزمون کوورايانس مورد تحليل قرار گرفتند. يافته ها نشان دادند که ميانگين انگيزش پيشرفت گروه آزمايش در پيش آزمون بهتر تيب برابر با82 بود، اما در پس آزمون 93 بود. همچنين تحليل استنباطي با 99 درصد اطمينان، اثربخشي آموزش را بر انگيزش پيشرفت تأييد کرد. بنابراين نتيجه گيري مي شود که آموزش مهارتهاي مثبت انديشي، انگيزش پيشرفت دانش آموزان رابه طور معنا دار افزايش مي دهد (P>0.05). لذا باتوجه به يافته هاي پژوهش لزوم آموزش مهارتهاي مثبت انديشي براي دانش آموزان متوسطه احساس مي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عظیمی خویی، آ.، و نوابی نژاد، ش. (1395). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر دوره دوم آموزش متوسطه مدارس غیرانتفاعی منطقه 5. خانواده و پژوهش, 13(33), 43-60. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303370



Vancouver : کپی

عظیمی خویی آرزو، نوابی نژاد شکوه. اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر دوره دوم آموزش متوسطه مدارس غیرانتفاعی منطقه 5. خانواده و پژوهش. 1395 [cited 2021December05];13(33):43-60. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303370



IEEE : کپی

عظیمی خویی، آ.، نوابی نژاد، ش.، 1395. اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر دوره دوم آموزش متوسطه مدارس غیرانتفاعی منطقه 5. خانواده و پژوهش, [online] 13(33), pp.43-60. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303370.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 397 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی