برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1395 , دوره  13 , شماره  33 ; از صفحه 21 تا صفحه 42 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي همخواني برنامه درسي قصد شده درس تفکر و سبک زندگي پايه هشتم دوره اول متوسطه با برنامه درسي اجرا شده و کسب شده

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اراک
 
چکیده: 

در پژوهش حاضر ميزان همخواني ميانسه برنامه درسي قصد شده، اجراشده و کسب شده درس تفکر و سبک زندگي پايه هشتم مورد مطالعه قرار گرفته است. اين پژوهش از نوع توصيفي- پيمايشي است. جامعه، نمونه و روش نمونه گيري عبارت اند از: اسناد مربوط به راهنماي برنامه درسي، 10 نفر متخصص موضوعي، 155 نفر مربي که به صورت تصادفي خوشه ايانتخاب شدند، 10 نفر ارزشياب به صورت تصادفي براي مشاهده عملکرد آنها در کلاس درس و 384 نفر از دانش آموزان پايه هشتم که به صورت تصادفي خوشه اي چند مرحله اي به منظور مشاهده رفتار و عملکرد انتخاب شده اند (هر منطقه آموزشي دو کلاس به صورت تصادفي) و 19 نفر از سرگروه هاي آموزشي شهر تهران نيز انتخاب شده اند. نتايج پژوهش حاکي از آن است که ميان برنامه درسي قصد شده و کسب شده و همچنين برنامه درسي قصد شده و اجرا شده همخواني چنداني وجود ندارد.اگرچه برنامه درسي نسبتا مناسب است، اما در مرحله اجرا با مشکلات متعدد مانند ناکافي بودن آموزش معلمان، عدم دسترسي به امکانات مورد نياز، سنگيني محتوا و ... روبه رو است. با توجه به ضعفهاي مشاهده شده و تحقق نيافتن اهداف راهکار مناسب براي کاهش اين شکاف، طراحي مجدد برنامه با استفاده از موضوعات ميان- رشته اي و توسعه آموزشهاي ضمن خدمت در ميان مربيان است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جمالی فر، م.، و هاشمی مقدم، س.، و عابدی کرجی بان، ز.، و فقیهی، ع. (1395). بررسی همخوانی برنامه درسی قصد شده درس تفکر و سبک زندگی پایه هشتم دوره اول متوسطه با برنامه درسی اجرا شده و کسب شده. خانواده و پژوهش, 13(33), 21-42. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303354



Vancouver : کپی

جمالی فر محمدعلی، هاشمی مقدم سیدشمس الدین، عابدی کرجی بان زهره، فقیهی علیرضا. بررسی همخوانی برنامه درسی قصد شده درس تفکر و سبک زندگی پایه هشتم دوره اول متوسطه با برنامه درسی اجرا شده و کسب شده. خانواده و پژوهش. 1395 [cited 2021September26];13(33):21-42. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303354



IEEE : کپی

جمالی فر، م.، هاشمی مقدم، س.، عابدی کرجی بان، ز.، فقیهی، ع.، 1395. بررسی همخوانی برنامه درسی قصد شده درس تفکر و سبک زندگی پایه هشتم دوره اول متوسطه با برنامه درسی اجرا شده و کسب شده. خانواده و پژوهش, [online] 13(33), pp.21-42. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303354.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1973 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی