3 SID.ir | شناسايي و تبيين شايستگيهاي مديران مدارس متوسطه (مورد مطالعه: مدارس متوسطه ناحيه 4 مشهد)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي و تبيين شايستگيهاي مديران مدارس متوسطه (مورد مطالعه: مدارس متوسطه ناحيه 4 مشهد)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش شناسايي شايستگي ها و ارائه مدل شايستگي مديران مدارس متوسطه و سنجش اعتبار مدل استخراج شده است. اين پژوهش در سال 1394 در مدارس متوسطه ناحيه 4 مشهد انجام گرفت. به همين منظور دو سوال تحقيق مورد بررسي قرار گرفت: 1.شايستگي هاي مديران مدارس شامل چه ابعاد و مولفه هايي است؟ 2. آيا مدل شايستگي استخراج شده از تحقيق معتبر است؟در اين پژوهش از روش تحقيق ترکيبي (آميخته) استفاده شده است. طرح تحقيق نيز از نوع آميخته اکتشافي است، زيرا ابتدا از روش کيفي استفاده شده و سپس سنجش مدل شايستگي با روش کمي انجام گرفته است. در قسمت کيفي پژوهش با 19 نفر از مديران ارشد ستادي، مديران و معاونان آموزشي مدارس متوسطه مصاحبه شده است. موضوع مصاحبه، شايستگي هاي مديران بوده است. براي تحليل محتوا از روش تحليل محتواي کيفي استفاده شده و مدل اوليه شايستگي شامل ابعاد و مولفه هاي شايستگي مديران مدارس متوسطه استخراج شد. سپس در قسمت کمي براي سنجش مدل شايستگي، از پرسشنامه اي محقق ساخته حاوي 44 سوال استفاده شده که ميان مديران و معاونان آموزشي و مديران ارشد ستادي و کارشناسان اداره آموزش و پرورش ناحيه 4 مشهد توزيع شده و در نهايت 140 پرسشنامه گردآوري شده است.براي تحليل داده ها از روش تحليل عاملي تاييدي و نرم افزار آموس استفاده شده است. نتايج نشان داده که همه ابعاد و مولفه هاي مدل شايستگي مديران مدارس متوسطه مورد تاييد واقع شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 332
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی