برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش نوروفيدبک بر بهبود عملکرد توجه پيوسته

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تبریز
 
چکیده: 
مقدمه: رسيدن به عملکرد بهينه توجه از مهم ترين اهداف دانشجويان است. اين پژوهش با هدف اثربخشي آموزش نوروفيدبک بر ارتقاي توجه پيوسته انجام شد.روش: اين پژوهش، به صورت نيمه تجربي بوده و در آن از پيش آزمون پس آزمون با گروه پلاسيبو استفاده شد. روش نمونه گيري به صورت در دسترس است. نمونه شامل 30 دانشجوي ورزشکار شهر تبريز بود. 15 نفر براي گروه آزمايش و 15 نفر براي گروه پلاسيبو به صورت جايگزيني تصادفي انتخاب شدند. آموزش نوروفيدبک طي 20 جلسه، هر هفته سه جلسه اجرا شد. داده ها با استفاده از روش تحليل کوواريانس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند.يافته ها: تحليل داده ها نشان داد که بين ميانگين نمره هاي پيش آزمون و پس آزمون گروه آزمايش و پلاسيبو تفاوت معني داري وجود داشت، به نحوي که آموزش نوروفيدبک باعث بهبود توجه مستمر در افراد شده است. به نحوي که بين دو گروه در نتيجه کل (F=28.32، P<0.001)، زمان آزمايش (F=11.14، P<0.003)، تعداد خطا (F=28.32، P<0.001) تفاوت معني دار مشاهده شد.نتيجه گيري: با توجه به تاثيرات مثبت اين روش بر توجه دانشجويان، اين مطالعه نشان داد که نوروفيدبک مي تواند به عنوان يک روش موثر براي دستيابي به عملکرد بهينه مورد استفاده قرار بگيرد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

افتاده حال، م.، و موحدی، ی. (1395). اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر بهبود عملکرد توجه پیوسته. شناخت اجتماعی, 5(1 (پیاپی 9)), 9-19. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303250



Vancouver : کپی

افتاده حال محسن، موحدی یزدان. اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر بهبود عملکرد توجه پیوسته. شناخت اجتماعی. 1395 [cited 2022January23];5(1 (پیاپی 9)):9-19. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303250



IEEE : کپی

افتاده حال، م.، موحدی، ی.، 1395. اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر بهبود عملکرد توجه پیوسته. شناخت اجتماعی, [online] 5(1 (پیاپی 9)), pp.9-19. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303250.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 143 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی