برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل محتواي کتب درسي «تفکر و پژوهش» پايه ششم ابتدايي و «تفکر و سبک زندگي» پايه هاي هفتم و هشتم متوسطه اول از منظر برنامه آموزش تفکر به کودکان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مهاباد ایران
 
چکیده: 

هدف از نگارش اين مقاله، شناسايي ميزان توجه کتب درسي «تفکر و پژوهش» پايه ششم ابتدايي و «تفکر و سبک زندگي» پايه هاي هفتم و هشتم متوسطه اول به برنامه آموزش تفکر به کودکان است. روش اين پژوهش، تحليل محتواست. جامعه آماري پژوهش، کتب درسي تفکر و پژوهش ششم ابتدايي و تفکر و سبک زندگي هفتم و هشتم متوسطه اول سال تحصيلي 95-94 است. همچنين، نمونه آماري با جامعه آماري برابر است. نتايج حاکي از آن است که درکتب درسي تفکر و پژوهش پايه ششم ابتدايي و تفکر و سبک زندگي پايه هاي هفتم و هشتم متوسطه اول جمعا 191 بار به ابعاد برنامه آموزش تفکر به کودکان اشاره شده است که از اين تعداد، 54 مورد (%28.27) به مهارت استدلال، 72 مورد (%37.69) به مهارت تحقيق يا کاوش گري و 65 مورد (%34.03) به مهارت مفهوم سازي يا سازماندهي اطلاعات پرداخته شده است. علاوه بر اين، از حيث پايه تحصيلي، بيشترين توجه به ابعاد اين برنامه در پايه هفتم متوسطه اول با 97 مورد (%50.78) وکمترين توجه در پايه ششم دوره ابتدايي با 20 مورد (%10.47) مشاهده گرديده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

میرزایی میرآبادی، خ.، و اسلامی، ا.، و آفانی، ک. (1395). تحلیل محتوای کتب درسی «تفکر و پژوهش» پایه ششم ابتدایی و «تفکر و سبک زندگی» پایه های هفتم و هشتم متوسطه اول از منظر برنامه آموزش تفکر به کودکان. تفکر و کودک, 7(2), 47-78. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303249



Vancouver : کپی

میرزایی میرآبادی خسرو، اسلامی ادریس، آفانی کمال. تحلیل محتوای کتب درسی «تفکر و پژوهش» پایه ششم ابتدایی و «تفکر و سبک زندگی» پایه های هفتم و هشتم متوسطه اول از منظر برنامه آموزش تفکر به کودکان. تفکر و کودک. 1395 [cited 2021September26];7(2):47-78. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303249



IEEE : کپی

میرزایی میرآبادی، خ.، اسلامی، ا.، آفانی، ک.، 1395. تحلیل محتوای کتب درسی «تفکر و پژوهش» پایه ششم ابتدایی و «تفکر و سبک زندگی» پایه های هفتم و هشتم متوسطه اول از منظر برنامه آموزش تفکر به کودکان. تفکر و کودک, [online] 7(2), pp.47-78. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=303249.



 

 
بازدید یکساله 1151 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی