5 SID.ir | عوامل موثر بر قصد ادامه استفاده مشتريان بانکداري اينترنتي (مورد مطالعه: بانک ملي ايران)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

عوامل موثر بر قصد ادامه استفاده مشتريان بانکداري اينترنتي (مورد مطالعه: بانک ملي ايران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

با توجه به سرمايه گذاري فراواني که در بانکداري اينترنتي انجام شده است، موفقيت نهايي بانکداري اينترنتي بيشتر منوط به استفاده مستمر و ادامه دار مشتريان مي باشد تا پذيرش اوليه، اما تاکنون بيشتر تحقيقات انجام شده در حوزه پذيرش بانکداري اينترنتي بوده است و به حوزه پس از پذيرش توجهي نشده است. لذا براي پرکردن شکاف تحقيقاتي موجود، در اين تحقيق با استفاده از مدل قصد ادامه استفاده، مدل موفقيت سيستمهاي اطلاعاتي و سازه اعتماد مدلي جهت بررسي عوامل موثر بر قصد ادامه استفاده از خدمات بانکداري اينترنتي ارائه شده است. بر اساس پاسخ 443 کاربر، روش مدلسازي معادلات ساختاري جهت تاييد مدل استفاده شد. نتايج تحقيق نشان داد که رضايت، اعتماد و فايده مندي ادراک شده از عوامل اصلي پيش بيني قصد ادامه استفاده بانکداري اينترنتي مي باشند. اعتماد، فايده مندي ادراک شده و تاييد انتظارات توسط کيفيت سيستم، کيفيت اطلاعات و کيفيت خدمات تعيين مي شوند. مدل پيشنهادي 66.6 درصد از واريانس قصد ادامه استفاده از بانکداري اينترنتي را توضيح مي دهد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 138
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی