برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1395 , دوره  12 , شماره  39 ; از صفحه 175 تا صفحه 197 .
 
عنوان مقاله: 

توانايي پيش بيني ترجيحات تعامل بر اساس سبک هاي يادگيري دانشجويان دوره هاي آموزش مبتني بر وب

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه بوعلی سینا
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسي امکان پيش بيني ترجيحات تعامل با سبک هاي يادگيري دانشجويان دوره هاي آموزش مبتني بر وب است. بدين منظور، 120 نفر از دانشجويان مجازي دانشکده مديريت دانشگاه تهران با استفاده از نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند و به مقياس سبک يادگيري گراشا و ريچمن و مقياس ترجيحات تعامل پاسخ دادند. يافته هاي بدست آمده با استفاده از روش ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون گام به گام تحليل شد. نتايج پس از تحليل داده ها نشان داد که سبک مستقل، مشارکتي و وابسته به ترتيب بيشترين پيش بيني کننده تعامل يادگيرنده با رابط کاربر است. سبک مشارکتي و مستقل، بيشترين پيش بيني کننده تعامل يادگيرنده با محتوا به دست آمد. همچنين سبک تشريک مساعي و مشارکتي بيشترين پيش بيني کننده تعامل يادگيرنده با مربي و در نهايت سبک مشارکتي بيشترين پيش بيني کننده تعامل يادگيرنده با يادگيرنده مشخص شد. بر اساس يافته هاي بدست آمده مي توان نتيجه گرفت که بين برخي سبک هاي يادگيري و ابعاد تعامل رابطه معنادار و مثبت وجود داد و قدرت پيش بيني کنندگي سبک هاي يادگيري براي ابعاد تعامل متفاوت است. اين يافته ها به طراحان دوره هاي آموزش مبتني بر وب جهت تدارک فرصت هاي مناسب براي برقراري تعامل يادگيرندگان با سبک هاي متفاوت يادگيري به منظور دستيابي آن ها به يادگيري و موفقيت کمک مي نمايد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 180
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی