2 SID.ir | موقعيت هاي استرس زا در آموزش باليني
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

موقعيت هاي استرس زا در آموزش باليني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

با توجه به اهميت خاص آموزش باليني در دانشکده هاي پرستاري و مامايي پژوهش حاضر با هدف تعيين موقعيت هاي استرس زا در آموزش باليني از ديدگاه مربيان پرستاري بر روي کليه مربيان گروه پرستاري در دانشکده پرستاري و مامايي شهيد صدوقي يزد صورت گرفته است. اين پژوهش نوع توصيفي و داده ها با استفاده از پرسشنامه دو قسمتي شامل اطلاعات دموگرافيک و چک ليست مربوط به موقعيت هاي استرس زا در امر آموزش باليني، جمع آوري شده است. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل آماري نشان مي دهد که استرس زاترين موقعيت در آموزش باليني از ديدگاه مربيان عدم انطباق واحد نظري و کارآموزي ارايه شده توسط هر مربي مي باشد. پس از آن به ترتيب عدم همکاري پرسنل بخش ها با مربي و دانشجو، زياد بودن نسبت دانشجو به بيمار و ايجاد حوادث در بخش به علت عدم توانايي دانشجو، مهمترين عوامل استرس زا بوده است. وجود اين عوامل استرس زا تاثير منفي بر کيفيت ارايه آموزشهاي باليني توسط مربيان خواهد داشت. بنابراين تلاش در جهت رفع اين موانع مي تواند گامي موثر در راستاي ارتقاي کيفيت انجام آموزشهاي باليني توسط مربيان پرستاري باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 224
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی