نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1396 , دوره  25 , شماره  83 ; از صفحه 51 تا صفحه 68 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير رضايت شغلي بر عملکرد با نقش ميانجي وفاداري سازماني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه لرستان
 
چکیده: 
عملکرد شغلي کارکنان به دليل نقش برجسته آن در دستيابي به اهداف سازمان مورد توجه مديران مي باشد. رضايت شغلي به طور مستقيم و با نقش ميانجي وفاداري سازماني از جمله متغيرهاي موثر بر عملکرد شغلي است. پژوهش فعلي، با هدف بررسي رابطه بين رضايت شغلي و عملکرد کارکنان با نقش ميانجي وفاداري سازماني در سازمان جهاد کشاورزي استان ايلام اجرا شد. اين پژوهش از لحاظ هدف کاربردي و از حيث نوع تحقيق، توصيفي- همبستگي مي باشد. جامعه آماري پژوهش کارشناسان سازمان مذکور بوده و تعداد 240 نفر از طريق نمونه گيري تصادفي به عنوان نمونه انتخاب شدند. روايي و پايايي پرسشنامه به ترتيب با روش هاي روايي محتوا و ضريب آلفاي کرونباخ تاييد شد. نتايج مدل سازي معادلات ساختاري نشان داد که رضايت شغلي به طور مستقيم با ضريب مسير 53 صدم و به طور غيرمستقيم با نقش واسطه اي وفاداري سازماني با ضريب مسير 62 صدم بر عملکرد شغلي تاثير مثبت دارد. بعلاوه، رضايت شغلي با ضريب مسير 74 صدم بر وفاداري سازماني و وفاداري سازماني نيز با ضريب مسير 76 صدم بر عملکرد شغلي تاثير مثبت دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اسماعیلی، م.، و صیدزاده، ح. (1396). تاثیر رضایت شغلی بر عملکرد با نقش میانجی وفاداری سازمانی. مطالعات مدیریت بهبود و تحول, 25(83), 51-68. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=300593



Vancouver : کپی

اسماعیلی محمودرضا، صیدزاده حیدر. تاثیر رضایت شغلی بر عملکرد با نقش میانجی وفاداری سازمانی. مطالعات مدیریت بهبود و تحول. 1396 [cited 2022August13];25(83):51-68. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=300593



IEEE : کپی

اسماعیلی، م.، صیدزاده، ح.، 1396. تاثیر رضایت شغلی بر عملکرد با نقش میانجی وفاداری سازمانی. مطالعات مدیریت بهبود و تحول, [online] 25(83), pp.51-68. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=300593.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 765 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی