برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ميزان موفقيت برنامه درسي آداب و مهارتهاي زندگي اسلامي (طرح کرامت) برکسب مهارت حل مساله دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر شناسايي «ميزان موفقيت آموزش آداب و مهارتهاي زندگي اسلامي (طرح کرامت ) بر کسب توانايي مهارت حل مساله در بين دانش آموزان پايه پنجم دوره ابتدايي از ديدگاه معلمان (مطالعه موردي: منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران)» است. جامعه آماري اين پژوهش معلمين پايه پنجم دوره ي ابتدايي آموزش و پرورش منطقه6 شهرتهران که در سال تحصيلي 91-90 آداب و مهارتهاي زندگي اسلامي (طرح کرامت ) را به دانش آموزان آموزش داده اند بودندکه تعداد آنها 92 نفر بود. نمونه آماري اين پژوهش براساس نمونه گيري کوکران 63 نفر تعيين شد و ابزار گرد آوري اطلاعات مورد نياز پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. روش پژوهش توصيفي از نوع پيمايشي است. پرسشنامه از 32 گويه تشکيل شده که بر اساس فرايند حل مساله طراحي گرديده است.
تجزيه و تحليل داده ها در دو سطح تحليل توصيفي و استنباطي صورت گرفت. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل اطلاعات نشان داد که از نظر معلمان علاقمندي دانش آموزان به يادگيري مهارت حل مساله و بررسي راه حل هاي گوناگون و انتخاب بهترين راه حل، ارزيابي راه حل هاي انتخاب شده و مشارکت گروهي و تعامل در حل مساله درحد قابل قبول است اما دانش آموزان درشناخت مساله، مهارت جمع آوري اطلاعات، توانايي توليد و خلق راه حل هاي مختلف و توانايي به اجرا درآوردن راه حل هاي مساله هنوز نياز به آموزش و برنامه دقيق تري دارند بطور کلي نتايج اين پژوهش نشان داد که از نظر معلمان ميزان موفقيت برنامه آموزش آداب و مهارتهاي زندگي اسلامي ( طرح کرامت ) برکسب توانايي مهارت حل مساله دانش آموزان نيازمند رشد و بالندگي بيشتري مي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یوسفی افراکتی، ر.، و صمدی، پ. (1396). میزان موفقیت برنامه درسی آداب و مهارتهای زندگی اسلامی (طرح کرامت) برکسب مهارت حل مساله دانش آموزان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 14(25 (پیاپی 52)), 141-153. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298035



Vancouver : کپی

یوسفی افراکتی ربابه، صمدی پروین. میزان موفقیت برنامه درسی آداب و مهارتهای زندگی اسلامی (طرح کرامت) برکسب مهارت حل مساله دانش آموزان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1396 [cited 2021September27];14(25 (پیاپی 52)):141-153. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298035



IEEE : کپی

یوسفی افراکتی، ر.، صمدی، پ.، 1396. میزان موفقیت برنامه درسی آداب و مهارتهای زندگی اسلامی (طرح کرامت) برکسب مهارت حل مساله دانش آموزان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 14(25 (پیاپی 52)), pp.141-153. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298035.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 434 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی