برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي و مقايسه مهارت هاي اجتماعي، عزت نفس و پيشرفت درسي بين دانش آموزان كلاس هاي چندپايه و تك پايه (مدارس ابتدايي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف این پژوهش، مقایسه مهارت های اجتماعی، عزت نفس و پیشرفت درسی بین دانش آموزان کلاس های چندپایه و تک پایه است. نمونه تحقیق مشتمل بر دویست و شصت و یک نفر (چهل و نه دختر و هشتاد و یک پسر تک پایه و پنجاه و شش دختر و هفتاد و پنج پسر چندپایه) است که در سال تحصیلی 83-82 در پایه پنجم ابتدایی به تحصیل اشتغال داشتند.

در این تحقیق از سه ابزار: پرسش نامه عزت نفس پوپ، پرسشنامه رشد مهارت های اجتماعی و آزمون ریاضی معلم ساخته استفاده شد. پس از جمع آوری داده ها، آمارهای توصیفی مناسب و آزمون t مستقل برای مقایسه دو گروه به کار گرفته شد. به استناد یافته های این پژوهش، بین دانش آموزان کلاس های چندپایه و تک پایه از نظر میزان مهارت های اجتماعی و پیشرفت درسی تفاوت معناداری وجود دارد و دانش آموزان کلاس های چندپایه، مهارت های اجتماعی و پیشرفت درسی بالاتری را نسبت به دانش آموزان کلاس های تک پایه نشان دادند. بین این دو گروه (کلاس های چندپایه و تک پایه) از نظر عزت نفس تفاوت معناداری مشاهده نشد و فقط در خرده آزمون های عزت نفس (عزت نفس تحصیلی)، میانگین نمره های دانش آموزان کلاس های چندپایه نسبت به تک پایه بالاتر بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مددی امام زاده، ز.، و کدیور، م.، و نوابی نژاد، ش. (1383). بررسی و مقایسه مهارت های اجتماعی, عزت نفس و پیشرفت درسی بین دانش آموزان کلاس های چندپایه و تک پایه (مدارس ابتدایی). پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت, -(2-1 (پیاپی 20-19)), 27-44. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=29738



Vancouver : کپی

مددی امام زاده زهرا، کدیور م.، نوابی نژاد شکوه. بررسی و مقایسه مهارت های اجتماعی, عزت نفس و پیشرفت درسی بین دانش آموزان کلاس های چندپایه و تک پایه (مدارس ابتدایی). پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت. 1383 [cited 2021July30];-(2-1 (پیاپی 20-19)):27-44. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=29738



IEEE : کپی

مددی امام زاده، ز.، کدیور، م.، نوابی نژاد، ش.، 1383. بررسی و مقایسه مهارت های اجتماعی, عزت نفس و پیشرفت درسی بین دانش آموزان کلاس های چندپایه و تک پایه (مدارس ابتدایی). پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت, [online] -(2-1 (پیاپی 20-19)), pp.27-44. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=29738.



 

 
بازدید یکساله 709 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی