برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1396 , دوره  17 , شماره  79 ; از صفحه 82 تا صفحه 91 .
 
عنوان مقاله: 

وضعيت نظارت باليني درآموزش مامايي از ديدگاه اساتيد و دانشجويان مامايي دانشگاه علوم پزشكي تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: اجراي نظارت باليني بر آموزش دانشجويان باعث دستيابي به استاندارد هاي مطلوب در مراقبت از بيمار مي گردد. تحقيق حاضر با هدف بررسي وضعيت نظارت باليني در آموزش مامايي از ديدگاه اساتيد و دانشجويان مامايي در دانشگاه علوم پزشكي تهران انجام گرديد.روش ها: در اين مطالعه توصيفي مقطعي 90 دانشجوي مامايي مشغول به تحصيل در واحد هاي مختلف كارورزي در عرصه و 25 نفر از اساتيد مامايي به روش سرشماري شركت نمودند. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه استانداردCCTEI  با 15 سوال و مقياس ليكرت 5 درجه اي بود. جهت تجزيه و تحليل آماري داده ها، از آزمون هاي آماري تي مستقل، كاي دو و ANOVA استفاده گرديد.نتايج: در نهايت 80 پرسشنامه از دانشجويان و 20 پرسشنامه تكميل شده توسط اساتيد تحليل شد. وضعيت نظارت باليني درآموزش مامايي از ديدگاه اساتيد و دانشجويان داراي سطح متوسط با نمره ميانگين 52.5 از نمره كل 75 بود، البته اختلاف معناداري بين ديدگاه اساتيد و دانشجويان مامايي در مورد وضعيت نظارت باليني وجود داشت، به طوري كه از نظر اساتيد وضعيت نظارت باليني در سطح بالا و با نمره ميانگين (SD=5.07) 60.3 گزارش گرديد و از نظر دانشجويان وضعيت نظارت باليني با همان مقياس در سطح متوسط با نمره ميانگين  (SD=9.94) 46.2گزارش شد، همچنين وضعيت نظارت باليني در چينش هاي مختلف باليني تفاوت معناداري نداشت.نتيجه گيري: به نظر مي رسد اختلاف ديدگاه اساتيد و دانشجويان در مورد وضعيت نظارت باليني در آموزش مبتني با نيازهاي دانشجويان بوده است، به گونه اي كه دانشجويان در آموزش مهارت هاي تشخيصي، احساس نياز بيش تري به آموزش داشتند كه اين احساس نياز از طرف اساتيد تا حدودي تامين نشده است. از آنجايي كه نظارت باليني تعامل دو طرفه بين استاد و دانشجو است، براي تبيين اين اختلاف ديدگاه، پژوهش هاي بيش تر توصيه مي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

احمدی، س.، و وفایی نژاد، ل.، و برادران، ح.، و درگاهی، ه. (1396). وضعیت نظارت بالینی درآموزش مامایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 17(79), 82-91. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296834



Vancouver : کپی

احمدی سلیمان، وفایی نژاد لیلا، برادران حمیدرضا، درگاهی هلن. وضعیت نظارت بالینی درآموزش مامایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1396 [cited 2021December07];17(79):82-91. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296834



IEEE : کپی

احمدی، س.، وفایی نژاد، ل.، برادران، ح.، درگاهی، ه.، 1396. وضعیت نظارت بالینی درآموزش مامایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 17(79), pp.82-91. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296834.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 112 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی