نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

كيفيت آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان پزشكي دانشگاه علوم پزشكي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* کرمان، خیابان شهدا، سه راه مدیریت، دانشکده پرستاری و مامایی رازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان
 
چکیده: 
زمينه : آموزش باليني از مقاطع حساس آموزش پزشكي است كه در ايجاد توانمندي هاي حرفه‎اي فراگيرها نقش عمده‎اي دارد. ارتقاي كيفيت آموزش باليني مستلزم بررسي مستمر وضعيت موجود، شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است. هدف : مطالعه به منظور تعيين كيفيت  آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان پزشكي مقطع باليني دانشگاه علوم پزشكي ايران انجام شد.مواد و روش ها : اين مطالعه توصيفي ـ تحليلي در سال 1381 با استفاده از پرسش نامه خود ايفا در دانشگاه علوم پزشكي ايران انجام شد. نظر 320 نفر از دانشجويان پزشكي مقطع باليني كه به طور تصادفي انتخاب شده بودند، جمع آوري شد. در مجموع داده هاي 249 پرسش نامه با استفاده از آزمون هاي آماري t و آناليز واريانس يك طرفه تجزيه و تحليل شد. يافته‎ها : دانشجويان پزشكي مقطع باليني حيطه تسلط علمي اساتيد را خوب و حيطه مديريت آموزشي، ارتباط و مشاوره را متوسط ارزيابي نمودند. بيشترين ميانگين نمره در حيطه تسلط علمي مربوط به تسلط اساتيد به مطالب مورد تدريس، در حيطه مديريت آموزشي مربوط به انتخاب بيماران براساس اهداف دوره باليني و در حيطه ارتباط و مشاوره مربوط به ارايه بازخورد به دانشجويان در طول دوره باليني بود.نتيجه گيري: اين پژوهش نشان داد كه كيفيت آموزش باليني از نظر دانشجويان مورد مطالعه در حد نسبتا مطلوبي قرار دارد.  
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فصیحی هرندی، ط.، و سلطانی عربشاهی، س.، و تهامی، س.، و محمدعلی زاده، س. (1383). کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین, 8(1 (پیاپی 30)), 4-9. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=29517



Vancouver : کپی

فصیحی هرندی طیبه، سلطانی عربشاهی سیدکامران، تهامی سیداحمد، محمدعلی زاده سکینه. کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. 1383 [cited 2022June25];8(1 (پیاپی 30)):4-9. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=29517



IEEE : کپی

فصیحی هرندی، ط.، سلطانی عربشاهی، س.، تهامی، س.، محمدعلی زاده، س.، 1383. کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین, [online] 8(1 (پیاپی 30)), pp.4-9. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=29517.



 

 
بازدید یکساله 513 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی