3 SID.ir | كيفيت آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان پزشكي دانشگاه علوم پزشكي ايران
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

كيفيت آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان پزشكي دانشگاه علوم پزشكي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* کرمان، خیابان شهدا، سه راه مدیریت، دانشکده پرستاری و مامایی رازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان
 
چکیده: 

زمينه : آموزش باليني از مقاطع حساس آموزش پزشكي است كه در ايجاد توانمندي هاي حرفهاي فراگيرها نقش عمدهاي دارد. ارتقاي كيفيت آموزش باليني مستلزم بررسي مستمر وضعيت موجود، شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است.
هدف : مطالعه به منظور تعيين كيفيت  آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان پزشكي مقطع باليني دانشگاه علوم پزشكي ايران انجام شد.
مواد و روش ها : اين مطالعه توصيفي ـ تحليلي در سال 1381 با استفاده از پرسش نامه خود ايفا در دانشگاه علوم پزشكي ايران انجام شد. نظر 320 نفر از دانشجويان پزشكي مقطع باليني كه به طور تصادفي انتخاب شده بودند، جمع آوري شد. در مجموع داده هاي 249 پرسش نامه با استفاده از آزمون هاي آماري t و آناليز واريانس يك طرفه تجزيه و تحليل شد.
يافتهها : دانشجويان پزشكي مقطع باليني حيطه تسلط علمي اساتيد را خوب و حيطه مديريت آموزشي، ارتباط و مشاوره را متوسط ارزيابي نمودند. بيشترين ميانگين نمره در حيطه تسلط علمي مربوط به تسلط اساتيد به مطالب مورد تدريس، در حيطه مديريت آموزشي مربوط به انتخاب بيماران براساس اهداف دوره باليني و در حيطه ارتباط و مشاوره مربوط به ارايه بازخورد به دانشجويان در طول دوره باليني بود.
نتيجه گيري: اين پژوهش نشان داد كه كيفيت آموزش باليني از نظر دانشجويان مورد مطالعه در حد نسبتا مطلوبي قرار دارد.  

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 175
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی