برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1394 , دوره  7 , شماره  1 ; از صفحه 123 تا صفحه 138 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه بين سبك يادگيري همگرا و واگرا و اثرگذاري تمرين تصادفي و مسدود در يادگيري مهارت هاي سرويس بدمينتون

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه رفتار حرکتی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
 
چکیده: 
مطالعه حاضر با هدف تعيين رابطه بين سبك هاي همگرا و واگرا و اثرگذاري تمرين تصادفي و مسدود در يادگيري مهارت هاي سرويس بدمينتون صورت گرفت. روش تحقيق از نوع نيمه تجربي است. 48 دختر دانش آموز مقطع متوسطه، تصادفي در يكي از چهار گروه 1. سبك يادگيري همگرا با تمرين تصادفي، 2. سبك يادگيري همگرا با تمرين مسدود، 3. سبك يادگيري واگرا با تمرين تصادفي، 4. سبك يادگيري واگرا با تمرين مسدود قرار گرفتند. آزمودني ها پس از پيش آزمون و گذراندن دوره اكتساب در شرايط خاص هر گروه، در آزمون يادداري و انتقال شركت كردند. ابزار اندازه گيري، پرسشنامه سبك هاي يادگيري كلب (KLSI)، آزمون سرويس كوتاه فرانسوي و آزمون سرويس بلند اسكات و فاكس بود. از تحليل واريانس آنوا براي مقايسه نمره هاي گروه هاي چهارگانه استفاده شد. يافته هاي تحقيق حاكي از آن است كه يادداري فوري، تاخيري و انتقال يادگيري با يكديگر متفاوت اند (P<0.05)، به طوري كه سبك يادگيري همگرا و تمرين تصادفي، بيش از سبك يادگيري واگرا و تمرين مسدود در يادگيري مهارت سرويس بدمينتون تاثير دارد (P<0.01). بنابراين، توجه به نقش سبك هاي يادگيري و تداخل يادگيري در آموزش مهارت هاي سرويس اهميت دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اقدسی، م.، و عبدل زاده، س. (1394). رابطه بین سبک یادگیری همگرا و واگرا و اثرگذاری تمرین تصادفی و مسدود در یادگیری مهارت های سرویس بدمینتون. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت), 7(1), 123-138. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=294884



Vancouver : کپی

اقدسی محمدتقی، عبدل زاده سیما. رابطه بین سبک یادگیری همگرا و واگرا و اثرگذاری تمرین تصادفی و مسدود در یادگیری مهارت های سرویس بدمینتون. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت). 1394 [cited 2022January19];7(1):123-138. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=294884



IEEE : کپی

اقدسی، م.، عبدل زاده، س.، 1394. رابطه بین سبک یادگیری همگرا و واگرا و اثرگذاری تمرین تصادفی و مسدود در یادگیری مهارت های سرویس بدمینتون. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت), [online] 7(1), pp.123-138. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=294884.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 159 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی