برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1394 , دوره  7 , شماره  1 ; از صفحه 57 تا صفحه 74 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه تواتر بازخورد خودكنترل با آزمونگر كنترل متواتر بر اكتساب و يادگيري تكليف پرتابي در كودكان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه رفتار حرکتی، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران
 
چکیده: 

اين مطالعه با هدف مقايسه تاثير بازخورد 100 درصد و خودكنترل بر يادگيري مهارت حركتي در كودكان انجام گرفت. ازاين رو 60 كودك (11.1±0.86 سال) به طور تصادفي انتخاب و بر اساس نتايج پيش آزمون به سه گروه مساوي بازخورد 100 درصد، خودكنترل و جفت شده تقسيم شدند، آزمودني ها در مرحله اكتساب 120 كوشش (6 بلوك 10 كوششي) را انجام دادند. در پايان روز دوم، آزمون اكتساب (يك بلوك 10 كوششي) و 48 ساعت بعد آزمون يادداري به همان ترتيب به عمل آمد. تحليل واريانس عاملي با تكرار سنجش بر روي فاكتور درون گروهي (بلوك كوشش ها)، براي مرحله اكتساب و تحليل واريانس يكراهه با آزمون تعقيبي LSD براي تحليل نتايج مرحله يادداري، به كار گرفته شد. نتايج مرحله اكتساب حاكي از معنادار بودن اثر اصلي بلوك (P<0.05) و يافته ها در مرحله يادداري، بيانگر بهتر بودن نتايج گروه هاي بازخورد 100 درصد و بازخورد خودكنترل نسبت به گروه بازخورد جفت شده بود (P<0.05). همچنين در دو زيرگروه خودكنترل، گروهي كه بازخورد بالاي 50 درصد دريافت كرده بودند، عملكرد بهتري داشتند. الگوي نتايج حاضر يافته هاي مطالعات قبلي مبني بر اثربخشي بازخورد در يادگيري حركتي را مورد حمايت قرار داد؛ به علاوه نشان داد در كودكان هنگام ارائه بازخورد خود كنترل تواتر بازخورد بايد بالا باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 78
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی