برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش نوروفيدبك بر پردازش شناختي كودكان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بيش فعالي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه ارومیه
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش نوروفيدبك بر پردازش شناختي در كودكان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بيش فعالي بود.اين مطالعه به صورت شبه آزمايشي انجام شد. جامعه آماري اين پژوهش شامل كليه كودكان 7 تا 14 سال مبتلا به اختلال نقص توجه/ بيش فعالي مراجعه كننده به مركز اعصاب و روان آتيه بود. از اين ميان 12 نفر از مراجعان كه شرايط لازم را دارا بوده، به صورت نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند كه 6 نفر داراي اختلال نقص توجه/ بيش فعالي از نوع بي توجهي و 6 نفر داراي اختلال نقص توجه/ بيش فعالي از نوع تركيبي بودند. در اين مطالعه كودكان 40 جلسه نوروفيدبك به صورت سه بار در هفته دريافت كردند و در دو مرحله پيش و پس از آموزش نوروفيدبك با آزمون ارزيابي سيستم شناختي مورد ارزيابي و مقايسه قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آزمون تي وابسته و تحليل كوواريانس تجزيه و تحليل شد. نتايج نشان داد كه آموزش نوروفيدبك بر كاهش نشانگان نقص توجه و تمركز و نشانگان تركيبي موثر بوده است. اما نتايج تحليل كوواريانس نشان داد كه اندازه اثر در گروه نقص توجه بيش از گروه تركيبي نبوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نوری زاده، ن.، و میکاییلی منیع، ف.، و رستمی، ر. (1394). اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر پردازش شناختی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. روانشناسی مدرسه, 4(3 (پیاپی 15)), 119-136. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=293757



Vancouver : کپی

نوری زاده نرگس، میکاییلی منیع فرزانه، رستمی رضا. اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر پردازش شناختی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. روانشناسی مدرسه. 1394 [cited 2021October19];4(3 (پیاپی 15)):119-136. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=293757



IEEE : کپی

نوری زاده، ن.، میکاییلی منیع، ف.، رستمی، ر.، 1394. اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر پردازش شناختی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. روانشناسی مدرسه, [online] 4(3 (پیاپی 15)), pp.119-136. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=293757.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 179 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی