برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
دي 1394 , دوره  23 , شماره  6 ; از صفحه 163 تا صفحه 168 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير يادگيري مبتني بر تيم در آموزش درس آناتومي دانشجويان توانبخشي دانشگاه علوم پزشکي تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آناتومی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: افزايش مشارکت دانشجويان در امر يادگيري، به طور قابل ملاحظه اي در روش هاي نوين آموزشي مورد توجه است. يادگيري مبتني بر تيم، نوعي يادگيري مشارکتي با ساختار مشخص است که هدف آن افزايش شناخت با به‌ کارگيري دانش فردي دانشجويان در قالب يک تيم است. در مطالعه حاضر، آموزش و يادگيري دانشجويان مقطع کارشناسي فيزيوتراپي و کار درماني دانشکده توانبخشي دانشگاه علوم پزشکي تهران در تدريس آناتومي دست با روش يادگيري مبتني بر تيم انجام گرديد.مواد و روش ‌‌ها: اين مطالعه روي 36 دانشجوي کارشناسي فيزيوتراپي به شيوه تدريس سخنراني و 21 دانشجوي کارشناسي کار درماني به روش يادگيري مبتني بر تيم در دانشکده توانبخشي دانشگاه علوم پزشکي تهران در سال تحصيلي 90-91 صورت گرفت. ارزيابي دانشجويان با دو شيوه در دو گروه تدريس با روش سخنراني و يادگيري مبتني بر تيم (Team Based Learning) ، با استفاده از امتحان چهار گزينه ‌اي انجام و ميانگين نمرات آزمون ‌ها در دو شيوه تدريس، با آزمون‌ هاي‌ آماري تي مستقل و تحليل واريانس يک طرفه مقايسه گرديد.يافته هاي پژوهش: پس از انجام ارزشيابي، نمرات دانشجويان طي تدريس TBL در هر دو ارزيابي فردي و گروهي، 10.86 درصد رشد را نشان داد. بين ميانگين نمره دانشجويان در گروه سخنراني و ميانگين ارزيابي گروهي TBL، تفاوت معناداري وجود داشت (P?0.05) اختلاف معناداري در علاقه دانشجويان به هر يک از دو روش مشاهده نشد.بحث و نتيجه‌گيري: يافته ‌هاي ما نشان داد که TBL يک روش موثر يادگيري در امر آموزش، نسبت به روش سخنراني است. يافته‌ هاي اين بررسي مي ‌تواند به تغيير ديدگاه دانشجويان، مدرسين و مسئولان آموزشي نسبت به انتخاب مناسب روش آموزشي و تاثير آن در انتقال دانش و دستيابي به اهداف آموزشي تعيين شده، کمک کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رستگار، ط.، و هوشیاری منش، س.، و سالاری، ح. (1394). تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم در آموزش درس آناتومی دانشجویان توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام, 23(6), 163-168. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=293216



Vancouver : کپی

رستگار طیبه، هوشیاری منش سودابه، سالاری حسین. تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم در آموزش درس آناتومی دانشجویان توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1394 [cited 2022January27];23(6):163-168. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=293216



IEEE : کپی

رستگار، ط.، هوشیاری منش، س.، سالاری، ح.، 1394. تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم در آموزش درس آناتومی دانشجویان توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام, [online] 23(6), pp.163-168. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=293216.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 163 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی