برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1384 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 27 تا صفحه 42 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي قابليت اجرايي الگوهاي مختلف تصميم گيري در برنامه هاي درسي مدارس كشور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

برنامه های درسی مدارس، مهم ترین مولفه ی نظام آموزشی و پرورش هر کشوری محسوب می شود؛ به همین دلیل فرایند تدوین این برنامه ها و به ویژه شرکای اصلی ای که باید در تدوین آن مشارکت داشته باشند، طیف وسیعی از ادبیات برنامه ریزی درسی را به خود اختصاص می دهد. این نوشتار حول محور الگوهای مختلفی که برای تصمیم گیری برنامه درسی در سطح مدارس می تواند مورد استفاده قرار گیرد، نوشته شده است و قابلیت اجرایی هر یک از الگوها را بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد. هم چنین ضمن برشمردن موانع و نیز عوامل تسهیل کننده، راهبردهای مختلف واگذاری اختیرات بیش تر به مدارس در امر تصمیم گیری برنامه درسی را نظام آموزش و پرورش ایران معرفی می نماید.

 

 

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فتحی واجارگاه، ک. (1384). بررسی قابلیت اجرایی الگوهای مختلف تصمیم گیری در برنامه های درسی مدارس کشور . مطالعات برنامه درسی, 1(1), 27-42. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=29093



Vancouver : کپی

فتحی واجارگاه کوروش. بررسی قابلیت اجرایی الگوهای مختلف تصمیم گیری در برنامه های درسی مدارس کشور . مطالعات برنامه درسی. 1384 [cited 2021November28];1(1):27-42. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=29093



IEEE : کپی

فتحی واجارگاه، ک.، 1384. بررسی قابلیت اجرایی الگوهای مختلف تصمیم گیری در برنامه های درسی مدارس کشور . مطالعات برنامه درسی, [online] 1(1), pp.27-42. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=29093.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 143 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی