برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي عوامل موثر در تمايل مشتريان به خريد از فروشگاه هاي مجازي (مطالعه موردي: فروشگاه مجازي آل ديجيتال)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 

رشد روزافزون فناوري اطلاعات تحول وسيعي را در فروش کالا و خدمات ايجاد نموده است. اين امر سبب ورود تجارت و داد و ستد جهاني به عصر جديدي به نام تجارت الکترونيکي شده و بررسي عوامل موثر در تمايل مشتريان به خريدهاي الکترونيکي مهم و حياتي گرديده است. اين پژوهش با هدف بررسي عوامل موثر در تمايل مشتريان به خريد از فروشگاه هاي مجازي در سال 1393 صورت گرفت. حجم نمونه مورد مطالعه، 87 نفر از خريداران فروشگاه مجازي آل ديجيتال بوده که به صورت کاملا تصادفي انتخاب گرديده اند. پرسشنامه مورد استفاده در اين پژوهش، از نوع محقق ساخته و اعتبار آن با استفاده از دو روش آزمون - بازآزمون و آلفاي کرانباخ تاييد گرديده است. جهت تجزيه و تحليل داده ها از تستT و آناليز واريانس يک طرفه(ANOVA) و جهت رتبه بندي متغيرهاي مستقل موثر، از تست دانکن در نرم افزار SPSS نسخه 19 استفاده شده است. بر اساس اين تجزيه و تحليل عوامل موثر شامل امنيت، پشتيباني، سهولت دسترسي و استفاده، کالاهاي ارائه شده، روش پرداخت، مضمون اطلاعات، نوآوري ايجادشده و اعتماد در سايت فروشگاه مجازي، شناسايي شده و نتايج حاصله نشان دهنده تاثير همه عوامل فوق در تمايل مشتريان به خريد از فروشگاه هاي مجازي است، اما بر اساس رتبه بندي انجام شده پشتيباني از مشتريان و روش پرداخت وجوه در سايت فروشگاه مجازي، تاثير بيشتري را در تمايل مشتريان به خريد از اين نوع فروشگاه ها به خود اختصاص داده اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فائزی، م.، و نوروزی، ح. (1394). بررسی عوامل موثر در تمایل مشتریان به خرید از فروشگاه های مجازی (مطالعه موردی: فروشگاه مجازی آل دیجیتال). راهبردهای بازرگانی, 22 (دوره جدید)(5), 1-14. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=290046



Vancouver : کپی

فائزی مرتضی، نوروزی حسین. بررسی عوامل موثر در تمایل مشتریان به خرید از فروشگاه های مجازی (مطالعه موردی: فروشگاه مجازی آل دیجیتال). راهبردهای بازرگانی. 1394 [cited 2021May16];22 (دوره جدید)(5):1-14. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=290046



IEEE : کپی

فائزی، م.، نوروزی، ح.، 1394. بررسی عوامل موثر در تمایل مشتریان به خرید از فروشگاه های مجازی (مطالعه موردی: فروشگاه مجازی آل دیجیتال). راهبردهای بازرگانی, [online] 22 (دوره جدید)(5), pp.1-14. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=290046.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 575 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی