3 SID.ir | توصيف تجارب و ادراک معلمان و کارشناسان از آموزش در کلاس هاي چندپايه دوره ابتدايي مناطق روستايي کليبر

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

توصيف تجارب و ادراک معلمان و کارشناسان از آموزش در کلاس هاي چندپايه دوره ابتدايي مناطق روستايي کليبر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تبریز
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر توصيف تجارب معلمان و کارشناسان از فرايند ياددهي - يادگيري در کلاس هاي درسي چندپايه دوره ابتدايي در مناطق روستايي و مشکلات آن بوده است. روش پژوهش کيفي و از نوع پديدارشناسي بوده است. جامعه پژوهش شامل کليه کارشناسان و معلمان چندپايه دوره ابتدايي مناطق روستايي کليبر بوده که از بين آن ها، نمونه آماري شامل؛ چهار نفر کارشناس آموزشي و بيست نفر از معلمان چندپايه ابتدايي با روش نمونه گيري هدفمند، انتخاب شده اند. اطلاعات با استفاده از مصاحبه ي کيفي نيمه سازمان يافته، گردآوري شده و با به کارگيري روش پيشنهادي اسميت، مورد تحليل قرار گرفته است. يافته ها نشان داد؛ در ده مضمون اصلي؛ علت تشکيل کلاس هاي چندپايه، مشکلات کلاس هاي چندپايه، عوامل موثر در افزايش بازدهي کلاس هاي چندپايه، روش هاي کنترل نظم در کلاس هاي چندپايه، مشکلات مربوط به دانش آموزان چندپايه، مشکلات مربوط به معلمان چندپايه، مشکلات مربوط به خانواده، مشکلات مربوط به عدم مطابقت چندپايگي با ساختار نظام آموزش فعلي، محاسن کلاس هاي چندپايه، پيشنهادهايي براي کاهش مشکلات کلاس هاي چندپايه، مي توان ارائه نمود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 522
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی