برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير يادگيري مشارکتي در تعامل با سبک هاي يادگيري (وابسته به زمينه و نابسته به زمينه) بر پيشرفت تحصيلي درس رياضي دانش آموزان دختر پايه اول دبيرستان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز
 
چکیده: 
پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير يادگيري مشارکتي در تعامل با سبک هاي يادگيري (وابسته به زمينه و نابسته به زمينه) بر پيشرفت تحصيلي درس رياضي دانش آموزان دختر پايه اول دبيرستان شهرستان اروميه، انجام گرفته است. روش پژوهش نيمه آزمايشي و بر اساس طرح پيش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه آماري دانش آموزان دختر پايه اول دبيرستان شهرستان اروميه بوده اند که با روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي تعداد 124 نفر از آنان به عنوان نمونه آماري انتخاب شده اند (چهارکلاس درس؛ دو گروه آزمايشي و دو گروه کنترل). محتواي درس در گروه آزمايشي به شيوه يادگيري مشارکتي و در گروه کنترل به شيوه سنتي ارائه گرديده است. جهت اندازه گيري ميزان پيشرفت تحصيلي از آزمون پيشرفت تحصيلي با ملاحظات تامين روايي و پايايي، استفاده گرديده است. براي اندازه گيري سبک هاي يادگيري وابسته به زمينه و نابسته به زمينه، از آزمون گروهي اشکال نهفته ويتکن استفاده شده است. تجزيه و تحليل داده ها نشان داد؛ پيشرفت تحصيلي گروه آزمايشي نسبت به گروه کنترل به طور معناداري بيشتر بوده است. روش مشارکتي با در نظر گرفتن سبک يادگيري بر نمرات پيشرفت تحصيلي درس رياضي، تاثير مثبت داشته است همچنين در شرايطي که سبک يادگيري آزمودني ها وابسته به زمينه باشد، روش مشارکتي نسبت به روش سنتي، تاثير بيشتر بر ميزان پيشرفت تحصيلي آزمودني ها دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صفرعلی زاده، م.، و ادیب، ی. (1394). تاثیر یادگیری مشارکتی در تعامل با سبک های یادگیری (وابسته به زمینه و نابسته به زمینه) بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار), 22 (دوره جدید)(6), 83-96. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=289389



Vancouver : کپی

صفرعلی زاده ملیحه، ادیب یوسف. تاثیر یادگیری مشارکتی در تعامل با سبک های یادگیری (وابسته به زمینه و نابسته به زمینه) بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1394 [cited 2022January19];22 (دوره جدید)(6):83-96. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=289389



IEEE : کپی

صفرعلی زاده، م.، ادیب، ی.، 1394. تاثیر یادگیری مشارکتی در تعامل با سبک های یادگیری (وابسته به زمینه و نابسته به زمینه) بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار), [online] 22 (دوره جدید)(6), pp.83-96. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=289389.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 436 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی