نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1384 , دوره  3 , شماره  7 ; از صفحه 33 تا صفحه 50 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تصويرسازي نقش جنسيت در آگهي هاي بازرگاني سيماي جمهوري اسلامي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
در این نوشتار تصویرسازی نقش جنسیت در آگهی های تلویزیونی ایران بررسی می شود. هدف پژوهش، شناخت تفاوت ها میان چه گونه گی نمایش زنان و مردان بازی گر، نقش اصلی آگهی های تلویزیونی از نظر شناسه های کلی، شناسه های جمعیت شناختی، و شناسه های نگرشی/رفتاری است.در راستای اجرای پژوهش، 139 آگهی (نمونه ی آماری) به روش تحلیل محتوا که روش معمول به کار گرفته شده در پژوهش های پیشین نقش های جنسیت است بررسی شد.یافته ها نشان داد که میان شخصیت اصلی (مرد/زن) در آگهی های تلویزیونی از لحاظ شناسه های گفته شده تفاوت وجود دارد و نمایش مردان و زنان در آگهی های تلویزیونی در راستای نقش های سنتی است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حقیقی نسب، م.، و هدایتی، ش. (1384). بررسی تصویرسازی نقش جنسیت در آگهی های بازرگانی سیمای جمهوری اسلامی ایران. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(, 3(7), 33-50. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=28934



Vancouver : کپی

حقیقی نسب منیژه، هدایتی شهره. بررسی تصویرسازی نقش جنسیت در آگهی های بازرگانی سیمای جمهوری اسلامی ایران. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(. 1384 [cited 2022July04];3(7):33-50. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=28934



IEEE : کپی

حقیقی نسب، م.، هدایتی، ش.، 1384. بررسی تصویرسازی نقش جنسیت در آگهی های بازرگانی سیمای جمهوری اسلامی ایران. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(, [online] 3(7), pp.33-50. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=28934.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 200 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی