برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1395 , دوره  5 , شماره  2 ; از صفحه 87 تا صفحه 94 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي عملکرد اساتيد مشاور از ديدگاه دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي البرز در سال 1392

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز، کرج، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: به دلايل مختلف دانشجويان در دوره تحصيل در معرض فشار رواني و موقعيت هايي هستند که نياز به راهنمايي دارند. برنامه هاي استاد مشاور در کمک به مديريت اين وضعيت موفق بوده است. اين برنامه ها جزء وظايف اصلي دانشگاه است که گاه مورد کم توجهي قرار مي گيرد و عملکرد آن را تحت تاثير قرار مي دهد. مطالعه حاضر با هدف تعيين عملکرد اساتيد مشاور، در دانشگاه علوم پزشکي البرز انجام شده است.روش ها: در مطالعه مقطعي، 304 نفر از دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي البرز به صورت تصادفي وارد مطالعه شدند. پرسشنامه پژوهشگر ساخته پس از تاييد روايي و پايايي آن، به کار گرفته شد. در تحليل داده ها از آزمونهاي تي مستقل، آناليز واريانس يکطرفه و کاي اسکوير استفاده شد.نتايج: ميانگين نمره عملکرد اساتيد مشاور 78.53 با انحراف معيار 22.54 بود که در حد متوسط ارزيابي مي شود. عملکرد اساتيد مشاور در رشته هاي متفاوت داراي اختلاف معنادار بود. بين ميانگين نمره عملکرد بر حسب جنسيت اساتيد، جنسيت دانشجو اختلاف معنادار ديده نشد. عملکرد اساتيد مشاور هم جنس با دانشجو در مقايسه با موارد غيرهمجنس به صورت معنادار بالاتر بود (p<0.042). %52.6 از وجود برنامه استاد مشاور در دانشگاه، رضايت داشتند. گروههايي که تعداد دفعات مراجعه بيشتري داشتند، فراواني رضايت از وجود برنامه استاد مشاور بالاتر (p<0.001) ولي ميانگين نمره عملکرد اساتيد مشاور پايين تر (p<0.001) بود.نتيجه گيري: لازم است موانع اجراي مناسب برنامه استاد مشاور مشخص و برطرف گردد. تدابير و مشوق هاي لازم براي اختصاص زمان کافي از سوي اساتيد و نيز راهکارهاي مشارکت بيشتر دانشجويان در انتخاب استاد راهنما، امکان هم جنس بودن استاد مشاور و دانشجو و استفاده از دانشجوي سال بالايي در کنار استاد مشاور بايد در نظر گرفته شود. انجام بررسي عملکرد برنامه با ابزاري استاندارد و يکسان، توسط وزارت بهداشت در دانشگاههاي تابعه لازم است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

داوودآبادی، م.، و کبیر، ک.، و شیرازی، م.، و نجفی پور، ص.، و خالقی، ع. (1395). بررسی عملکرد اساتید مشاور از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 1392. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز, 5(2), 87-94. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=288572



Vancouver : کپی

داوودآبادی مرضیه، کبیر کوروش، شیرازی ماندانا، نجفی پور صدیقه، خالقی عزت اله. بررسی عملکرد اساتید مشاور از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 1392. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز. 1395 [cited 2021December02];5(2):87-94. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=288572



IEEE : کپی

داوودآبادی، م.، کبیر، ک.، شیرازی، م.، نجفی پور، ص.، خالقی، ع.، 1395. بررسی عملکرد اساتید مشاور از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 1392. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز, [online] 5(2), pp.87-94. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=288572.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 243 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی