3 SID.ir | چالش هاي آموزش باليني پرستاري (مروري)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

چالش هاي آموزش باليني پرستاري (مروري)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پرستاری و مامایی
 
چکیده: 

زمينه و هدف : آموزش باليني جزء اصلي در آموزش پرستاري است که در آن دانشجويان مهارت هاي پرستاري را آموخته و حرفه اي مي شوند. هدف مطالعه حاضر شناسايي چالش هاي آموزش باليني بر اساس مطالعات انجام شده در ايران و ارايه راه کارهاي مناسب مي باشد.
روش بررسي: مطالعه حاضر به شيوه مروري و از طريق جستجو در پايگاه هاي اطلاعاتي قابل دسترس شامل
Magiran ، Google scholar،SID،Science Direct،Proquest،CINAHL،PubMed در محدوده ده سال اخير (1394-1384) انجام شد که 27 مقاله معيارهاي مورد نياز براي بررسي را داشته و در مورد مشکلات و چالش هاي موجود در آموزش باليني پرستاري ايران بحث کرده بودند.
يافته ها : آموزش باليني از مربي، دانشجو، پرسنل و مديريت تشکيل شده است که هريک از آنها در امر آموزش باليني موثر است، از چالش هاي موجود مي توان به وجود ضعف هاي علمي و عملي و احساسي عاطفي در مربيان باليني، دانش و انگيزه پايين دانشجويان، کمبود امکانات رفاهي و تجهيزات در بالين، همکاري و رفتار نامناسب پرسنل بيمارستان با مربي و دانشجو و ضعف مديريت و برنامه ريزي و نبود هماهنگي بين بخشي اشاره کرد.
نتيجه گيري: براي داشتن پرستاران حرفه اي و توانمند نياز به آموزش باليني قوي انکارناپذير است. براي داشتن آموزش باليني قوي بايستي مربيان بالين توانمند، دانشجويان قوي و با انگيزه، پرسنل بيمارستاني متعهد و دلسوز با مديريت قوي داشت که از اين ميان با توجه به کمبود امکانات و نوع نگاه به پرستاري، براي قدم اول وجود مربيان باليني قوي، مهم تر به نظر ميرسد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 373
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی