4 SID.ir | بررسي رفتار سه بعدي ترک سطحي تاج ريل ناشي از تماس غلتشي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي رفتار سه بعدي ترک سطحي تاج ريل ناشي از تماس غلتشي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
 
چکیده: 

بررسي خطرات احتمالي به منظور کاهش خسارات وارد بر سيستم حمل و نقل ريلي با توجه به هزينه هاي گزاف تعمير و نگهداري بسيار با اهميت مي باشد. چرخ و ريل از جمله مهم ترين عناصر سيستم راه آهن مي باشد که بخش قابل توجهي از هزينه ها را به خود اختصاص مي دهند. اندرکنش چرخ و ريل سبب سايش و هم چنين ايجاد پديده خستگي لغزشي مي شود. امروزه با توجه به نياز روزافزون به افزايش سرعت، بار محوري و بهره برداري بيشتر، چرخ و ريل بيش از پيش در معرض عيوب ناشي از تماس غلتشي مي باشند. بدين منظور محققان با ارايه روش هاي مختلف پديده شکست چرخ و ريل را مورد بررسي قرار داده اند.يکي از رايج ترين روش ها، روش اجزاء محدود مي باشد. در پژوهش هاي گذشته مدل سازي ها عمدتا به صورت دوبعدي و با استفاده از خواص تقارن صفحه اي انجام شده است. هدف اصلي اين پژوهش، مدل سازي دقيق و نزديک به واقعيت شرايط تماسي چرخ و ريل و بررسي رفتار ترک سطحي تاج ريل مي باشد. بدين منظور ضرايب شدت تنش براي ترک هايي با عمق مختلف مورد مقايسه قرار گرفتند. نتايج به دست آمده علاوه بر تطبيق با واقعيت موجود، نشان داد که با افزايش عمق ترک اوليه و دور شدن محل نوک ترک از سطح تماس ميزان تنش ها و ضرايب شدت تنش کاهش پيدا مي کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 106
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی