برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارائه مدل نوآوري مبتني بر مشتري با تمرکز بر روي مراحل اوليه فرآيند نوآوري محصول، در پارادايم نوآوري باز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
تحولات روزافزون فضاي کسب وکار، دگرگوني سريع بازارها و افزايش رقابت پذيري سبب شده تا نقش نوآوري در فرآيند رشد و توسعه اقتصادي سازمان ها و ايجاد مزيت رقابتي براي آنها، بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد. در فرآيند نوآوري، همواره بخش مهمي از تحقيقات شرکت مربوط به توليد ايده هاي جديدي است که قابليت تجاري داشته باشند. به منظور توليد ايده هاي جديد و نوآورانه مي بايست ديدگاه ها نسبت به محصول جديد گسترش يابند. يکپارچه سازي مشتريان مختلف در مراحل اوليه فرآيند نوآوري که اصطلاحا به آن «مقدمات نوآوري» مي گويند مي تواند منجر به افزايش خلاقيت و موفقيت نوآوري شود. در نتيجه، در اين مقاله با مرور ادبيات، مدل جديدي از نوآوري مبتني بر مشتري با تلفيق و توسعه مدل هاي معتبر ارائه شد که با تمرکز بر روي مقدمات نوآوري، علاوه بر مشتريان سازمان موجود، مشتريان سازمان هاي رقيب و مشتريان صنايع ديگر (صنايع حاشيه اي) را به منظور توليد ايده هاي خلاقانه در مورد محصول جديد نيز به صورت همزمان با يکديگر ادغام مي کند. از طرفي، بديهي است که بکارگيري چنين رويکردي، بدون توانمندي گشودگي و بکارگيري پارادايم نوآوري باز، امکان پذير نخواهد بود. هدف اين مقاله، طراحي مدلي نظام مند است بطوري که مديران بتوانند با اطمينان نسبت به موفقيت محصول جديد در مقدمات نوآوري وارد گام هاي بعدي فرآيند نوآوري شوند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ملایی، ع.، و شیرازی، ب.، و سلطان زاده، ج. (1395). ارائه مدل نوآوری مبتنی بر مشتری با تمرکز بر روی مراحل اولیه فرآیند نوآوری محصول, در پارادایم نوآوری باز. توسعه تکنولوژی صنعتی, 14(28), 5-20. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=284750



Vancouver : کپی

ملایی علی اصغر، شیرازی بابک، سلطان زاده جواد. ارائه مدل نوآوری مبتنی بر مشتری با تمرکز بر روی مراحل اولیه فرآیند نوآوری محصول, در پارادایم نوآوری باز. توسعه تکنولوژی صنعتی. 1395 [cited 2022January18];14(28):5-20. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=284750



IEEE : کپی

ملایی، ع.، شیرازی، ب.، سلطان زاده، ج.، 1395. ارائه مدل نوآوری مبتنی بر مشتری با تمرکز بر روی مراحل اولیه فرآیند نوآوری محصول, در پارادایم نوآوری باز. توسعه تکنولوژی صنعتی, [online] 14(28), pp.5-20. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=284750.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 283 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی