برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1395 , دوره  2 , شماره  4 ; از صفحه 43 تا صفحه 60 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي آسيب در پايه هاي پل‏هاي بتن آرمه تحت ارتعاش محيطي به کمک روش بهينه يابي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان
 
چکیده: 

امروزه، استفاده از الگوريتم‏هاي فراابتکاري به طور گسترده اي در جهت شناسايي آسيب در سازه ها استفاده مي شود. در حالي که در اين مقاله سعي شده به دور از اين الگوريتم‏ها و صرفا از روش‏هاي کلاسيک و رياضي بهينه يابي که درک فيزيکي بهتري به ما مي دهند استفاده شود.در اين مقاله، روش جديدي براي تشخيص آسيب هاي محيطي ايجاد شده در پايه هاي پل‏ها به صورت مسئله معکوس پيشنهاد شده است. در اين روش،در ابتدا، با توجه به يک سناريوي مشخص آسيب، درصد آسيب و موقعيت آن فرض مي شود. سپس، با فرض محدود بودن اطلاعات ارتعاشي، با استفاده از روش بهينه يابي و تعريف تابع هدف براي عضو خمشي محوري پايه پل، مقدار متغير (درصد کاهش سختي) به دست مي آيد.
با توجه به خطي در نظر گرفتن آسيب در حد پوسته پوسته شدن بتن، و با استفاده از روش بهينه يابي خطي به روش سيمپلکس، حداقل ميزان خطاي ايجاد شده در سه حالت مورد بررسي، مقادير 0.7، 0.1 و 1.45 درصد (اکثر مواقع سه رابطه) به دست آمد که بيانگر انطباق خوب بين نتايج روش پيشنهادي و مقادير اوليه مي باشد. براي صحت سنجي مدل‏سازي، از يک نمونه آزمايشگاهي استفاده شد. بررسي نتايج آزمايشگاهي و تحليلي نشان مي دهد که روش پيشنهادي براي شناسايي آسيب در پايه پل‏هاي بتن آرمه، با دقت زيادي مي‏تواند استفاده شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خیرالدین، ع.، و زهرایی، س.، و رحامی، ح.، و صفاخواه، س. (1395). شناسایی آسیب در پایه های پل‏های بتن آرمه تحت ارتعاش محیطی به کمک روش بهینه یابی. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل, 2(4), 43-60. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=280716



Vancouver : کپی

خیرالدین علی، زهرایی سیدمهدی، رحامی حسین، صفاخواه سروش. شناسایی آسیب در پایه های پل‏های بتن آرمه تحت ارتعاش محیطی به کمک روش بهینه یابی. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل. 1395 [cited 2021November27];2(4):43-60. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=280716



IEEE : کپی

خیرالدین، ع.، زهرایی، س.، رحامی، ح.، صفاخواه، س.، 1395. شناسایی آسیب در پایه های پل‏های بتن آرمه تحت ارتعاش محیطی به کمک روش بهینه یابی. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل, [online] 2(4), pp.43-60. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=280716.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 173 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی