برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1395 , دوره  8 , شماره  1 ; از صفحه 155 تا صفحه 174 .
 
عنوان مقاله: 

تحليل شبه استاتيک روسازي هاي انعطاف پذير بر اساس منحني هاي مرجع مدول برجهندگي بتن آسفالتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی سیرجان، سیرجان، ایران
 
چکیده: 

به منظور لحاظ نمودن تاثير زمان بارگذاري بر روي سختي مخلوط هاي آسفالتي، در روش هاي اخير طراحي مکانيستيک-تجربي روسازي، ازجمله برنامه ارائه شده در راهنماي طراحي مکانيستيک-تجربي روسازي (MEPDG)، از تحليل شبه استاتيک با فرض رفتار الاستيک به جاي تحليل ديناميک با فرض رفتار ويسکوالاستيک مصالح آسفالتي استفاده مي شود. تحليل شبه استاتيک معمولا با توجه به منحني مرجع مدول ديناميکي انجام مي شود. بااين وجود تحقيقات گذشته نشان مي دهند که مقدار مدول ديناميکي در مقايسه با مدول برجهندگي به علت در نظر گرفتن زمان استراحت در تعيين مدول برجهندگي، همواره مقدار بزرگ تري است. به همين دليل استفاده از مدول ديناميک در تحليل و طراحي شبه استاتيک روسازي سبب کاهش قابليت اطمينان مي شود. در اين مقاله روشي جهت تحليل شبه استاتيک روسازي با تکيه بر منحني مرجع مدول برجهندگي براي سه شکل بارگذاري مربعي، نيم سينوسي و مثلثي پيشنهادشده است. در اين روش منحني مرجع مدول برجهندگي براي شکل هاي مختلف بارگذاري با استفاده از نتايج آزمايش مدول مختلط و بهره گيري از نظريه ويسکوالاستيک خطي به دست مي آيد. مقايسه عمر خستگي و شيار شدگي روسازي هاي آسفالتي حاصل از تحليل شبه استاتيک نشان مي دهد که در صورت استفاده از منحني مرجع مدول ديناميک به جاي منحني مرجع مدول برجهندگي عمر روسازي بسيار بيشتر از مقدار واقعي آن تخمين زده مي شود. همچنين مطالعات انجام شده نشان مي دهند که براي تحليل دقيق تر روسازي و در نظر گرفتن شکل پالس بارگذاري و زمان استراحت بر روي سختي لايه هاي آسفالتي، مي توان از مقادير مدول ديناميک استفاده نمود با اين فرض که براي تعيين فرکانس بارگذاري از رابطه (f=1.2 pt) به جاي رابطه (f= 1 /t) استفاده شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

غنی زاده، ع. (1395). تحلیل شبه استاتیک روسازی های انعطاف پذیر بر اساس منحنی های مرجع مدول برجهندگی بتن آسفالتی. مهندسی حمل و نقل, 8(1), 155-174. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=280394



Vancouver : کپی

غنی زاده علیرضا. تحلیل شبه استاتیک روسازی های انعطاف پذیر بر اساس منحنی های مرجع مدول برجهندگی بتن آسفالتی. مهندسی حمل و نقل. 1395 [cited 2021October19];8(1):155-174. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=280394



IEEE : کپی

غنی زاده، ع.، 1395. تحلیل شبه استاتیک روسازی های انعطاف پذیر بر اساس منحنی های مرجع مدول برجهندگی بتن آسفالتی. مهندسی حمل و نقل, [online] 8(1), pp.155-174. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=280394.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 103 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی