نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

دستيابي به راهکارهاي بهبود شرايط آموزشي کارشناسي ارشد هنر تصويرگري با قياس بين برنامه آموزشي دانشگاه تهران و آکادمي هنر سانفرانسيسکو

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده هنر، دانشگاه الزهرا (س)، تهران
 
چکیده: 
در بيان اهميت آموزش و نقش به کارگيري تصوير در موفقيت آن، همين بس که بسياري از مطالب علمي، فرهنگي و تبليغاتي، از طريق تصاوير در کنار متن منتقل مي شوند و در اين صورت، به يادماندني خواهند بود؛ اما آموختن چگونگي خلق تصاويري تاثيرگذار بر مخاطبين داراي سليقه اي خاص، اهميت ويژه دارد. مهم تر اين که پيشرفت فناوري و پيدايش ابزارهاي اجرايي جديد، روش هاي نوين آموزشي را مي طلبد که در برخي موسسات آموزش عالي دنيا به کار گرفته مي شوند؛ و مطالعه اين روش ها جهت انطباق پذيري با هنر و فرهنگ ايراني مي تواند زمينه ساز نتايجي مفيد و کارآمد باشد. در پژوهش پيش رو مساله اصلي، قياس بين دانشگاه سانفرانسيسکو و دانشگاه تهران مي باشد، زيرا به نظر مي رسد برنامه ريزي و ارائه واحدهاي درسي دانشگاه سانفرانسيسکو مورد بازنگري قرار گرفته و مطابق با پيشرفت هاي تکنولوژيکي است اما برنامه آموزشي و ارائه واحدهاي درسي دانشگاه تهران که طبق مصوب دويست و هشتمين جلسه شوراي عالي برنامه ريزي مورخ 18/9/69 تدوين شده، همچنان درحال اجراست.هدف از مقايسه دو سيستم آموزشي اين است که نتايج به دست آمده در روند اصلاح و به روزرساني برنامه آموزشي رشته تصويرگري در دانشگاه هاي ايران مفيد واقع شود و نيز، دستيابي به راهکارهاي بهبود شرايط آموزشي رشته تصويرگري، توسط فرايند تحصيل و اصلاح و الحاق واحدهاي درسي همسو با پيشرفت هاي روز دنيا تحقق يابد.اين تحقيق کاربردي، با روش توصيفي- تحليلي و نمونه پژوهي به بررسي دروس و روش آموزش هنر تصويرگري در مقطع کارشناسي ارشد، در آکادمي هنر سانفرانسيسکو- آمريکا و تطبيق آن با اين رشته در دانشگاه تهران مي پردازد تا نقاط ضعف و قوت هر يک آشکار گردد. گردآوري مطالب به صورت کتابخانه اي و اسنادي انجام شده است.نتيجه اين پژوهش در عين نمايانگري جنبه هاي قوت هر نظام آموزشي، حاکي از ضرورت افزايش واحدهاي طراحي تخصصي و نيز تصويرگري ديجيتال است؛ تا ضمن حفظ جنبه هاي قوت در کيفيت فعلي، فرايند آموزش و يادگيري ارتقا يابد. همين طور توجه به آخرين يافته هاي علوم شناختي و يادگيري در تهيه و تنظيم مواد کمک آموزشي هنرها نقش تعيين کننده اي دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رهبرنیا، ز.، و جنانی، م. (1395). دستیابی به راهکارهای بهبود شرایط آموزشی کارشناسی ارشد هنر تصویرگری با قیاس بین برنامه آموزشی دانشگاه تهران و آکادمی هنر سانفرانسیسکو. مطالعات تطبیقی هنر, 6(11), 55-67. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=279909



Vancouver : کپی

رهبرنیا زهرا، جنانی مهکامه. دستیابی به راهکارهای بهبود شرایط آموزشی کارشناسی ارشد هنر تصویرگری با قیاس بین برنامه آموزشی دانشگاه تهران و آکادمی هنر سانفرانسیسکو. مطالعات تطبیقی هنر. 1395 [cited 2022August15];6(11):55-67. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=279909



IEEE : کپی

رهبرنیا، ز.، جنانی، م.، 1395. دستیابی به راهکارهای بهبود شرایط آموزشی کارشناسی ارشد هنر تصویرگری با قیاس بین برنامه آموزشی دانشگاه تهران و آکادمی هنر سانفرانسیسکو. مطالعات تطبیقی هنر, [online] 6(11), pp.55-67. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=279909.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 187 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی