نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1395 , دوره  6 , شماره  3 ; از صفحه 35 تا صفحه 75 .
 
عنوان مقاله: 

پيشنهاد الگوي مفهومي مديريت خلاقيت و نوآوري در توليد محتواي تلويزيوني براي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشگاه صداوسیما، تهران، ایران
 
چکیده: 
زمينه: امروزه خلاقيت و نوآوري و مديريت آن، يک نياز راهبردي براي سازمان هاي رسانه اي است. اين سازمان ها نيازمند نوعي سازوکار ويژه هستند تا بتوانند خلاقيت را خلاقانه مديريت کنند. نياز به مديريت خلاقيت و نوآوري در توليد محتواي تلويزيوني، در سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نيز احساس مي شود.هدف: به صورت مشخص هدف پژوهش حاضر طراحي الگوي مفهومي پيشنهادي مديريت خلاقيت و نوآوري در توليد محتواي تلويزيوني براي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران است.روش: پژوهش حاضر با روش نظريه پردازي داده بنياد اجرا شده است. براي اين منظور، 10 نفر از مطلع ترين مديران و برنامه سازان تلويزيوني و نيز صاحب نظران و کارشناسان حوزه خلاقيت و نوآوري در عرصه دانشگاهي کشور، بر اساس روش نمونه گيري نظري انتخاب شدند. داده ها با بهره گيري از روش مصاحبه عميق گردآوري و پس از آن طبق سازوکار مطرح در روش نظريه پردازي داده بنياد با اجراي مراحل کدگذاري باز، محوري و گزينشي، تحليل شد.يافته ها: کدهاي مستخرج از مصاحبه ها در چهار دسته کد محوري دسته بندي شدند. يک دسته از مفاهيم به معرفي ويژگي ها و ابعاد فرآيند برنامه سازي تلويزيوني مي پردازد؛ دسته بعدي ضمن بررسي نقش مدير در مراحل مختلف فرايند برنامه سازي، برخي از وظايف و تکاليف اوليه و ويژگي هاي ذاتي و مهارتي او را در مديريت خلاقيت و نوآوري بيان مي کند؛ در کد محوري سوم، نقش ها و وظايف برنامه ساز در فرايند برنامه سازي و همچنين استعدادها، مهارت ها و توانايي هاي او جا مي گيرد؛ و نهايتا مفاهيم مرتبط با نيازها، الزامات و اقدامات پايه اي در بروز خلاقيت و نوآوري در سازمان نيز در کد محوري چهارم دسته بندي مي شود.نتيجه گيري: در پايان براي اولين بار الگوي مفهومي مديريت خلاقيت و نوآوري در توليد محتواي تلويزيوني شامل چهار بعد برنامه سازي تلويزيوني خلاق، مدير در برنامه سازي تلويزيوني خلاق، برنامه ساز در برنامه سازي تلويزيوني خلاق و سازمان و برنامه سازي تلويزيوني خلاق، طراحي و براي اجرا در معاونت سيماي سازمان صدا و سيما پيشنهاد شد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صلواتیان، س.، و منصوری، ح. (1395). پیشنهاد الگوی مفهومی مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای تلویزیونی برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 6(3), 35-75. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=278978



Vancouver : کپی

صلواتیان سیاوش، منصوری حامد. پیشنهاد الگوی مفهومی مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای تلویزیونی برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 1395 [cited 2022May20];6(3):35-75. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=278978



IEEE : کپی

صلواتیان، س.، منصوری، ح.، 1395. پیشنهاد الگوی مفهومی مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای تلویزیونی برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, [online] 6(3), pp.35-75. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=278978.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 271 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی