نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1395 , دوره  6 , شماره  3 ; از صفحه 1 تا صفحه 34 .
 
عنوان مقاله: 

عوامل سازماني موثر بر ارتقاي خلاقيت و نوآوري در سازمان صدا و سيما

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شرق، تهران، ایران
 
چکیده: 
زمينه: خلاقيت و نوآوري مفهومي است جامع و کلي که افزايش آن به عنوان يک ضرورت، جهت ارتقاي سطح زندگي، رفاه بيشتر، آرامش و آسايش انسان ها، همواره مدنظر دست اندرکاران اقتصاد و دولتمردان بوده است. خلاقيت براي بقاء هر سازماني لازم است. در طي زمان سازمان هاي غيرخلاق از صحنه محو مي شوند و اگرچه چنين سازماني ممکن است در عملياتي يا در مقطعي از عمر خود موفق باشد ولي سرانجام مجبور به تعطيل يا تغيير سيستم مي شود.هدف: اين پژوهش با هدف بررسي عوامل موثر بر ارتقاي خلاقيت و نوآوري در سازمان صدا و سيما اجرا شد.روش: به منظور آزمون فرضيه هاي تحقيق، از روش پيمايش استفاده شده و تکنيک جمع آوري داده ها پرسشنامه بود. جامعه آماري مورد مطالعه در اين پژوهش، کارشناسان و مديران صدا و سيما بوده که تعداد 257 نفر به عنوان نمونه تعيين شدند.يافته ها: بين عامل مديريت و ارتقاي خلاقيت و نوآوري در صدا و سيما ارتباط معناداري وجود داشته و 72% افراد عامل مديريت بر ارتقاي خلاقيت و نوآوري در صدا و سيما را موثر ارزيابي کرده اند. بين عامل ساختار و ارتقاي خلاقيت و نوآوري در صدا و سيما ارتباط معناداري وجود داشته و 74% افراد عامل ساختار بر ارتقاي خلاقيت و نوآوري در صدا و سيما را موثر ارزيابي کرده اند. بين عامل تشويق و پاداش و ارتقاي خلاقيت و نوآوري در صدا و سيما ارتباط معناداري وجود داشته و 67% افراد عامل تشويق و پاداش بر ارتقاي خلاقيت و نوآوري در صدا و سيما را موثر ارزيابي کرده اند. بين عامل ايجاد زمينه مشارکت کارکنان و ارتقاي خلاقيت و نوآوري در صدا و سيما ارتباط معناداري وجود داشته و 61% افراد عامل ايجاد زمينه مشارکت کارکنان بر ارتقاي خلاقيت و نوآوري در صدا و سيما را موثر ارزيابي کرده اند.نتيجه گيري: نتايج حاصل از تحليل آزمون همبستگي پيرسون نشان داد که عوامل مديريت، ساختار، تشويق و پاداش و زمينه مشارکت کارکنان بر ارتقاي خلاقيت و نوآوري در سازمان صدا و سيما اثرگذار است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رحمان زاده، س. (1395). عوامل سازمانی موثر بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در سازمان صدا و سیما. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 6(3), 1-34. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=278977



Vancouver : کپی

رحمان زاده سیدعلی. عوامل سازمانی موثر بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در سازمان صدا و سیما. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 1395 [cited 2022May22];6(3):1-34. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=278977



IEEE : کپی

رحمان زاده، س.، 1395. عوامل سازمانی موثر بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در سازمان صدا و سیما. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, [online] 6(3), pp.1-34. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=278977.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 347 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی