برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ميزان تمايل به مصرف کالاهاي داخلي مصرف کنندگان ايراني از ديدگاه اقتصاد مقاومتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
در بند هشتم سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي به «ترويج مصرف کالاهاي داخلي» تاکيد شده و نيز ظرفيت پنجم براي اجرايي کردن اين مقوله، منوط به «منعطف کردن بازار داخلي ايران به توليد ملي و توليد داخلي» معرفي شده است. بنابراين آگاهي از ميزان تمايل به مصرف کالاهاي داخلي مصرف کنندگان ايراني، نقش مهمي براي برنامه ريزي اقتصادي در جهت پيش بيني توليد و مصرف داخلي دارد. لذا در اين تحقيق جهت سنجش «ميزان تمايل به مصرف کالاهاي داخلي» يا همان «ملي گرايي مصرفي»، يک مقياس بين المللي به نام CETSCALE معرفي کرده ايم. در ادامه با انتخاب نمونه اي شامل 261 نفر از مصرف کنندگان در شهر زواره با استفاده از 17 سوال اول پرسشنامه به سنجش کمي ميزان ملي گرايي مصرفي پرداختيم. نتايج نشان مي دهد که «ملي گرايي مصرفي» شهر زواره با عدد 83.74 (عدد مينيمم 17 و عدد ماکسيمم 119 است) بالاتر از متوسط مي باشد و در گروه «شهرهاي با گرايش ملي گرايي مصرفي زياد» دسته بندي مي شود. نتيجه اين که پتانسيل و آمادگي خوبي براي عملي کردن بند هشتم و نيز ظرفيت پنجم اقتصاد مقاومتي در شهر زواره وجود دارد، لذا پيشنهاد مي شود جهت شناسايي ملي گرايي مصرفي مصرف کنندگان ايراني تحقيقات مشابهي در ساير شهرهاي ايران انجام شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حدیدی، ا.، و حدیدی زواره، ع.، و دشمن زیاری، ا. (1395). میزان تمایل به مصرف کالاهای داخلی مصرف کنندگان ایرانی از دیدگاه اقتصاد مقاومتی. سیاست های راهبردی و کلان, 4(ویژه نامه (اقتصاد مقاومتی)), 169-191. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=278533



Vancouver : کپی

حدیدی احسان، حدیدی زواره عفت، دشمن زیاری اسفندیار. میزان تمایل به مصرف کالاهای داخلی مصرف کنندگان ایرانی از دیدگاه اقتصاد مقاومتی. سیاست های راهبردی و کلان. 1395 [cited 2021December04];4(ویژه نامه (اقتصاد مقاومتی)):169-191. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=278533



IEEE : کپی

حدیدی، ا.، حدیدی زواره، ع.، دشمن زیاری، ا.، 1395. میزان تمایل به مصرف کالاهای داخلی مصرف کنندگان ایرانی از دیدگاه اقتصاد مقاومتی. سیاست های راهبردی و کلان, [online] 4(ویژه نامه (اقتصاد مقاومتی)), pp.169-191. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=278533.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 322 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی