برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1395 , دوره  7 , شماره  ويژه نامه ; از صفحه 12 تا صفحه 19 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي و تحليل محتواي کتاب هاي درسي دوره ابتدايي با تاکيد بر يادگيري سطوح بالاي شناخت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دپارتمان علوم انسانی، آکادمی ملی علوم تاجیکستان، دوشنبه، تاجیکستان
 
چکیده: 

اين پژوهش به بررسي و تحليل محتواي کتاب هاي درسي دوره ابتدايي با تاکيد بر يادگيري دوره ابتدايي با تاکيد بر يادگيري سطوح بالاي شناخت پرداخته است. کتاب هاي علوم تجربي پايه هاي اول، دوم و سوم به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. از روش تحليل محتوا به شکل تجزيه و تحليل کمي استفاده شد. يافته هاي اين پژوهش نشان داده است، اهدافي که براي دستيابي به سطح آفريدن از حيطه شناختي، پيش بيني شده حدود 6.5 درصد کل اهداف را تشکيل مي دهد. بنابراين مي توان استنباط کرد که تنظيم کنندگان اهداف دروس علوم تجربي دوره ابتدايي به سطوح بالاي حيطه شناختي توجه کافي ننموده اند و شرايط را براي بروز خلاقيت، کمتر مدنظر قرار داده اند. اين درحالي است که سطوح دانش و فهم و درک، بيشترين درصد اهداف را به خود به نتايج بدست آمده مي توان نتيجه گرفت که اهداف کتاب هاي علوم تجربي دوره ابتدايي ضروري است که مورد تجديد نظر قرار گيرد و سهم اهدافي که سطوح بالاتر يادگيري شناختي و تفکر اخلاق را در بردارند، افزايش يابد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کاظمی، ر. (1395). بررسی و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی با تاکید بر یادگیری سطوح بالای شناخت. توسعه ی آموزش جندی شاپور, 7(ویژه نامه), 12-19. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=277758



Vancouver : کپی

کاظمی رضا. بررسی و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی با تاکید بر یادگیری سطوح بالای شناخت. توسعه ی آموزش جندی شاپور. 1395 [cited 2021September19];7(ویژه نامه):12-19. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=277758



IEEE : کپی

کاظمی، ر.، 1395. بررسی و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی با تاکید بر یادگیری سطوح بالای شناخت. توسعه ی آموزش جندی شاپور, [online] 7(ویژه نامه), pp.12-19. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=277758.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1806 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی