برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  10 , شماره  4 ; از صفحه 363 تا صفحه 371 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه پيشرفت تحصيلي و بهره گيري از ICT در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
با توجه به توسعه روزافزون فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي (فاوا) در جامعه و مدارس، پژوهش حاضر به منظور مقايسه پيشرفت تحصيلي و بهره گيري از اين فناوري ها (ICT) در دانش آموزان دختر و پسر مدارس هوشمند و عادي و تعيين رابطه اين دو متغير انجام شده است. جامعه آماري اين پژوهش کليه دانش آموزان پايه پنجم دوره ابتدايي شهر تهران بود که با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي نمونه اي تعداد 662 دانش آموز از مدارس هوشمند و عادي و به صورت تصادفي انتخاب شدند. روش تحقيق به جهت هدف کاربردي و به جهت نحوه گردآوري داده ها از نوع توصيفي بوده که به صورت پيمايش به گردآوري داده هاي اقدام شده است. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش پرسشنامه محقق ساخته با بهره گيري از فاوا بود که روايي آن از نوع روايي محتوايي و پايايي آن توسط ضريب آلفاي کرونباخ مورد بررسي قرار گرفت. ضريب آلفاي محاسبه شده براي ابزار پژوهش 0.92 به دست آمد که نشان دهنده پايايي بالاي ابزار مي باشد. يافته هاي پژوهش نشان داد که رابطه اي بين پيشرفت تحصيلي (سال قبل و ترم قبل) و استفاده از فاوا وجود ندارد (p=0.251، r=0.088، p=0.534، r=0.048)، همچنين ميزان استفاده از فاوا در پسران به طور معني داري بالاتر از دختران است (p=0.003، t=-2.98) و ميزان استفاده از فاوا در مدارس هوشمند به طور معني داري بالاتر از مدارس عادي است (p=0.001، t=3.68).
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نظری، ب.، و پورکریمی، ج. (1395). مقایسه پیشرفت تحصیلی و بهره گیری از ICT در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 10(4), 363-371. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=277606



Vancouver : کپی

نظری بهروز، پورکریمی جواد. مقایسه پیشرفت تحصیلی و بهره گیری از ICT در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1395 [cited 2021December05];10(4):363-371. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=277606



IEEE : کپی

نظری، ب.، پورکریمی، ج.، 1395. مقایسه پیشرفت تحصیلی و بهره گیری از ICT در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 10(4), pp.363-371. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=277606.



 

 
بازدید یکساله 154 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی