برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1395 , دوره  9 , شماره  23 ; از صفحه 112 تا صفحه 121 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير به كارگيري پورت فوليو بر رضايتمندي و پيشرفت تحصيلي دانشجويان پرستاري در كارآموزي روان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشکده پرستاری و مامایی
 
چکیده: 

زمينه و هدف: باتوجه به غيرقابل پيش بيني بودن وقايع در محيط روانپزشكي و جايگزين شدن تجارب معمول باليني با تكاليفي از جمله ارتباط درماني با مددجويان، به كارگيري روش هاي نوين سنجش در اين محيط ها بدون در نظر گرفتن ميزان پذيرش و رضايتمندي دانشجويان امكان پذير نخواهد بود. تعيين تاثير به كارگيري پورت فوليو بر ميزان رضايتمندي و پيشرفت تحصيلي دانشجويان پرستاري در كارآموزي روان هدف اين مطالعه بود.
روش بررسي: در اين مطالعه نيمه تجربي، 60 نفر از دانشجويان ترم چهار پرستاري كه در حال گذراندن كارآموزي روان در بيمارستان روانپزشكي ابن سيناي مشهد (تابستان 1394) بودند؛ به طور غيرتصادفي در دو گروه پورت فوليو (ارزشيابي پورت فوليو) و اهداف آموزشي (روش معمول ارزشيابي) مورد مطالعه قرار گرفتند. قبل از مداخله، اهداف آموزشي براي دو گروه يكسان سازي شده بود. ابزار جمع آوري داده ها شامل پرسشنامه رضايتمندي دانشجويان و آزمون كتبي-عملكردي (پيشرفت تحصيلي) بود؛ كه در پايان كارآموزي اجرا شد. تحليل داده ها با استفاده از نرم افزار spss نسخه 11.5 و آزمون هاي آماري تي- مستقل، دقيق فيشر و مجذور كاي انجام شد.
يافته ها: 51.6% درصد (31 نفر) دانشجويان مورد مطالعه مذكر و 48.3% درصد (29 نفر) آنها مونث بودند. نتايج آزمون تي مستقل نشان داد كه از نظر ميانگين نمره رضايتمندي دانشجويان، بين گروه پورت فوليو (2.5±34.3) و اهداف آموزشي (4.2±30.5) تفاوت آماري معنادار وجود داشت (p<0.001)؛ همچنين از نظرميانگين نمره ي پيشرفت تحصيلي بين گروه پورت فوليو (14.7±61.8) و اهداف آموزشي (14.2±53.0) نيز، تفاوت آماري معناداري وجود داشت (p=0.02).
نتيجه گيري : به كارگيري پورت فوليو در آموزش مي تواند موجب افزايش رضايتمندي و پيشرفت تحصيلي دانشجويان پرستاري در كارآموزي روان شود. لذا، توصيه مي شود كه مربيان پرستاري از آن جهت سنجش باليني دانشجويان استفاده نمايند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

واقعی، س.، و سالارحاجی، ا.، و کریمی مونقی، ح.، و سعادت جو، س.، و بانژاد، آ. (1395). بررسی تاثیر به کارگیری پورت فولیو بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در کارآموزی روان. توسعه آموزش در علوم پزشکی, 9(23), 112-121. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=277293



Vancouver : کپی

واقعی سعید، سالارحاجی اعظم، کریمی مونقی حسین، سعادت جو سیدعلیرضا، بانژاد آزاده. بررسی تاثیر به کارگیری پورت فولیو بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در کارآموزی روان. توسعه آموزش در علوم پزشکی. 1395 [cited 2021October20];9(23):112-121. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=277293



IEEE : کپی

واقعی، س.، سالارحاجی، ا.، کریمی مونقی، ح.، سعادت جو، س.، بانژاد، آ.، 1395. بررسی تاثیر به کارگیری پورت فولیو بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در کارآموزی روان. توسعه آموزش در علوم پزشکی, [online] 9(23), pp.112-121. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=277293.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 105 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی