برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي برنامه مبتني بر بازي هاي نرم افزاري با رويکرد زبان شناختي بر دقت خواندن و درک مطلب دانش آموزان با اختلال خواندن

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فردوسی مشهد
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير برنامه نرم افزاري بازي هاي زبان شناختي بر دقت خواندن و درک مطلب دانش آموزان با اختلال خواندن انجام گرفته است. طرح پژوهش حاضر آزمايشي با پيش آزمون-پس آزمون با گروه گواه است. جامعه آماري در اين مطالعه عبارت است از کليه دانش آموزان داراي اختلال خواندن پسر پايه دوم دبستان که در سال تحصيلي 92-1391 به مراکز اختلالات يادگيري شهر مشهد مراجعه کرده اند. به روش نمونه گيري در دسترس براي دو گروه آزمايش و گواه، نمونه اي شامل 20 دانش آموز از دو مرکز اختلال يادگيري ناحيه 6 و 3 آموزش و پرورش استثنايي شهر مشهد انتخاب شدند. در برنامه مداخله گروه آزمايش، براي هر دانش آموز جلسات آموزشي با کمک برنامه نرم افزار بازي هاي زبان شناختي برگزار شد و در گروه گواه نيز هر دانش آموز از آموزش هاي مرسوم در مراکز اختلال يادگيري بهره مي جست. جهت سنجش دقت خواندن و درک مطلب دانش آموزان از آزمون تشخيصي خواندن شيرازي استفاده شده است. نتايج حاصل از آزمون آماري تحليل کوواريانس نشان داد که بين ميانگين نمرات گروه آزمايش و گواه در دقت خواندن (P<0.05)، درک مطلب (P<0.01) تفاوت معناداري وجود دارد. با توجه به نتايج پژوهش مي توان گفت آموزش به کمک نرم افزار آموزشي بازي هاي زبان شناختي نسبت به روش هاي مرسوم بر عملکرد دقت خواندن و درک مطلب تاثيرگذارتر بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کلانی، س.، و اصغری نکاح، س.، و غنایی چمن آباد، ع. (1394). اثربخشی برنامه مبتنی بر بازی های نرم افزاری با رویکرد زبان شناختی بر دقت خواندن و درک مطلب دانش آموزان با اختلال خواندن. ناتوانی های یادگیری, 4(4 (پیاپی 15)), 66-84. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=276523



Vancouver : کپی

کلانی سارا، اصغری نکاح سیدمحسن، غنایی چمن آباد علی. اثربخشی برنامه مبتنی بر بازی های نرم افزاری با رویکرد زبان شناختی بر دقت خواندن و درک مطلب دانش آموزان با اختلال خواندن. ناتوانی های یادگیری. 1394 [cited 2021September23];4(4 (پیاپی 15)):66-84. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=276523



IEEE : کپی

کلانی، س.، اصغری نکاح، س.، غنایی چمن آباد، ع.، 1394. اثربخشی برنامه مبتنی بر بازی های نرم افزاری با رویکرد زبان شناختی بر دقت خواندن و درک مطلب دانش آموزان با اختلال خواندن. ناتوانی های یادگیری, [online] 4(4 (پیاپی 15)), pp.66-84. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=276523.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 310 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی