برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش متقابل بر بهبود درک مطلب و خواندن دانش آموزان دختر نارساخوان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان شناسی، دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسي تاثير آموزش متقابل بر بهبود درک مطلب و خواندن دانش آموزان دختر نارساخوان در پايه پنجم ابتدايي بود. بدين منظور از بين دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي 30 نفر به عنوان نارساخوان انتخاب و به صورت تصادفي در دو گروه 15 نفره آزمايش و کنترل جايگزين شدند. مشارکت کنندگان گروه آزمايش در 8 جلسه 45 دقيقه اي، آموزش متقابل را دريافت کردند. در اين پژوهش براي جمع آوري داده ها از آزمون هوشي ريون کودکان، آزمون تشخيصي خواندن و نارساخواني، آزمون پيشرفت سواد خواندن پرلز، پرونده تحصيلي و بهداشت دانش آموزان استفاده شد. نتايج تحليل کوواريانس حاکي از تاثير مثبت آموزش متقابل بر درک مطلب و خواندن آزمودني هاي گروه آزمايش در مقايسه با گروه گواه پس از حذف اثر پيش آزمون ها به عنوان متغير هم تغيير يا هم پراش بود. بر اين اساس مي توان نتيجه گيري کرد که روش آموزش متقابل روشي مفيد و موثر است که کاربرد آن منجر به افزايش ميزان درک مطلب دانش آموزان مي شود و مهارت خواندن آن ها را بهبود مي بخشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رضایی، ا.، و کرمانی زاده، ر. (1394). تاثیر آموزش متقابل بر بهبود درک مطلب و خواندن دانش آموزان دختر نارساخوان. ناتوانی های یادگیری, 4(4 (پیاپی 15)), 49-65. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=276522



Vancouver : کپی

رضایی اکبر، کرمانی زاده رکسانا. تاثیر آموزش متقابل بر بهبود درک مطلب و خواندن دانش آموزان دختر نارساخوان. ناتوانی های یادگیری. 1394 [cited 2021October19];4(4 (پیاپی 15)):49-65. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=276522



IEEE : کپی

رضایی، ا.، کرمانی زاده، ر.، 1394. تاثیر آموزش متقابل بر بهبود درک مطلب و خواندن دانش آموزان دختر نارساخوان. ناتوانی های یادگیری, [online] 4(4 (پیاپی 15)), pp.49-65. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=276522.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 451 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی