برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه تنظيم هيجان، ذهن آگاهي و بهزيستي روان شناختي در مادران دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه محقق اردبیلی
 
چکیده: 
هدف اين مطالعه، مقايسه تنظيم هيجان، ذهن آگاهي و بهزيستي روان شناختي در مادران دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري بود. اين پژوهش علي-مقايسه اي و از نوع مقطعي- مقايسه اي است. جامعه آماري اين پژوهش شامل کليه مادران دانش آموزان 7 تا 12 ساله با و بدون ناتواني يادگيري شهرستان ايلام در سال 1392 مي باشد. آزمودني هاي پژوهش شامل 30 نفر از مادران دانش آموزان مبتلا به ناتواني يادگيري بود که با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند و 30 نفر از مادران دانش آموزان عادي به شيوه همتاسازي (بر اساس سن مادر، سطح تحصيلات و تعداد فرزندان) انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از مقياس تنظيم شناختي هيجاني گارنفسکي و همکاران، ذهن آگاهي براون و ريان و بهزيستي روان شناختي ريف استفاده شد. نتايج نشان داد که بين دو گروه از مادران در تنظيم هيجان، ذهن آگاهي و بهزيستي روان شناختي تفاوت معناداري وجود دارد (P>0.001). يافته هاي اين پژوهش نشان مي دهد که از پرورش توانايي هاي کنترل و تنظيم هيجانات و استفاده از روش هاي ذهن آگاهي مي توان به عنوان يکي از عوامل افزايش بهزيستي روان شناختي و کمک به افراد در سازگاري با تغييرات و عوامل فشارزا بهره جست.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

تبریزچی، ن.، و وحیدی، ز. (1394). مقایسه تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و بهزیستی روان شناختی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری, 4(4 (پیاپی 15)), 21-35. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=276520



Vancouver : کپی

تبریزچی نرگس، وحیدی زهره. مقایسه تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و بهزیستی روان شناختی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری. 1394 [cited 2021December05];4(4 (پیاپی 15)):21-35. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=276520



IEEE : کپی

تبریزچی، ن.، وحیدی، ز.، 1394. مقایسه تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و بهزیستی روان شناختی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری, [online] 4(4 (پیاپی 15)), pp.21-35. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=276520.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 338 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی