برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1395 , دوره  9 , شماره  36 ; از صفحه 95 تا صفحه 124 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير قابليت بازاريابي، نوآوري و يادگيري بر عملکرد سازمان «مطالعه موردي:پتروشيمي تبريز»

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه گیلان
 
چکیده: 

دستيابي به عملکرد بالاتر هدفي است که سازمانها براي رسيدن به آن به اقدامات مختلفي روي مي آورند. قابليتها نقش مهمي در ايجاد مزيت رقابتي براي سازمانها ايفا مي کنند و از جمله اين قابليتها مي توان به بازاريابي، نوآوري و يادگيري اشاره کرد. در حالي که اغلب مطالعات در مورد تاثير اين قابليتها بر عملکرد، اغلب به صورت مجزا صورت گرفته است، در اين پژوهش سعي بر ارائه مدلي يکپارچه شده است تا تا ثير هر سه قابليت به صورت متحد و مکمل همديگر بر عملکرد سازمان سنجيده شود. بدين منظور و براي سنجش تاثير قابليت بازاريابي، نوآوري و يادگيري بر عملکرد شرکت پتروشيمي تبريز تعداد 265 پرسش نامه بين کارکنان رسمي با مدرک کارشناسي و بالاتر توزيع شد که از اين تعداد 255 پرسشنامه براي تحليل مناسب تشخيص داده شد. در اين پژوهش از نرم افزار SPSS و LISREL براي تجزيه و تحليل داده استفاده گرديد. نتايج تحقيق نشان مي دهدکه رابطه معناداري بين قابليت بازاريابي و عملکرد سازمان وجود دارد، همچنين بين قابليت نوآوري و عملکرد سازمان و ونيز قابليت يادگيري و عملکرد سازماني رابطه معناداري موجود است. بين قابليتهاي بازاريابي و نوآوري و يادگيري به عنوان قابليتهاي مکمل هم و عملکرد سازماني نيز رابطه رابطه معناداري ديده مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

نوع پسنداصیل، س.، و رمضان پور، ا.، و عطاری اصل، پ. (1395). تاثیر قابلیت بازاریابی, نوآوری و یادگیری بر عملکرد سازمان «مطالعه موردی:پتروشیمی تبریز». مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت), 9(36), 95-124. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=275456



Vancouver : کپی

نوع پسنداصیل سیدمحمد، رمضان پور اسماعیل، عطاری اصل پیمان. تاثیر قابلیت بازاریابی, نوآوری و یادگیری بر عملکرد سازمان «مطالعه موردی:پتروشیمی تبریز». مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت). 1395 [cited 2021April16];9(36):95-124. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=275456



IEEE : کپی

نوع پسنداصیل، س.، رمضان پور، ا.، عطاری اصل، پ.، 1395. تاثیر قابلیت بازاریابی, نوآوری و یادگیری بر عملکرد سازمان «مطالعه موردی:پتروشیمی تبریز». مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت), [online] 9(36), pp.95-124. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=275456>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 547 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی