نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1394 , دوره  8 , شماره  32 ; از صفحه 135 تا صفحه 156 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير ساختار متن بر عملکرد خواندن و درک مطلب زبان آموزان ايراني در آزمون هاي چهار جوابي و کلوز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
ين تحقيق به منظور بررسي عملکرد زبان آموزان ايراني در آزمون هاي خواندن و درک مطلب داراي ساختارهاي متني و روش هاي پاسخ دهي متفاوت انجام گرفته است. شرکت کنندگان اين تحقيق ??? نفر از دانشجويان زبان بودند که شامل ? گروه و بر اساس آزمون مهارت زباني پت انتخاب شدند. چهار نوع ساختار متني ترتيب زماني، توصيفي، عليت و حل مسئله انتخاب و بر اساس اين متون، دو نوع آزمون با شيوه پاسخ دهي چهارجوابي و چهارجوابي کلوز تهيه و به دانشجويان داده شد. نتايج بدست آمده نشان داد که در هر دو روش پاسخ دهي عملکرد دانشجويان در متون داراي انسجام متني ساده (ترتيب زماني و توصيفي) بهتر از عملکرد آنان در متون داراي انسجام متني پيچيده (عليت و حل مسئله) است. علاوه بر اين، عملکرد دانشجويان در روش پاسخ دهي چهارجوابي بطور معني دار بهتر از عملکرد آنها در روش پاسخ دهي چهارجوابي کلوز در تمامي چهار نوع ساختار متني بود. در پايان چنين نتيجه گيري شد که دانشجويان در ساختارهاي متني ترتيب زماني و توصيفي عملکرد بهتري نسبت به ساختارهاي متني عليت و حل مسئله در هر دو روش پاسخ دهي دارند و همچنين در روش پاسخ دهي چهارجوابي بهتر از روش پاسخ دهي چهارجوابي کلوز در هر چهار نوع ساختار متني هستند. معلمان مي توانند با بهره گيري از نتايج اين تحقيق و از طريق انتخاب بهترين روش پاسخ دهي براي متون داراي ساختار متني متفاوت عملکرد دانشجويان خود را در خواندن و درک مطلب بهبود بخشند. متن کامل اين مقاله به زبان انگليسي مي باشد، لطفا براي مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگليسي مراجعه فرماييد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اسلامی، ه.، و سعیدی، م.، و آهنگری، س. (1394). تاثیر ساختار متن بر عملکرد خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی در آزمون های چهار جوابی و کلوز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 8(32), 135-156. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=275198



Vancouver : کپی

اسلامی هدایت، سعیدی مهناز، آهنگری سعیده. تاثیر ساختار متن بر عملکرد خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی در آزمون های چهار جوابی و کلوز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1394 [cited 2022August18];8(32):135-156. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=275198



IEEE : کپی

اسلامی، ه.، سعیدی، م.، آهنگری، س.، 1394. تاثیر ساختار متن بر عملکرد خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی در آزمون های چهار جوابی و کلوز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 8(32), pp.135-156. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=275198.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 95 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی